המנהל האזרחי מקפיא כ-80 אלף היתרי תעסוקה לפועלים פלסטינים מיו”ש

אישורי התעסוקה לערבים מיהודה ושומרון הפכו לכלי הסתננות לשטח ישראל: אלפי פועלים שנדרשו להיתר מעבר, בנוסף להיתר התעסוקה, הסתתנו בדרכים בלתי חוקיות - והציגו לרשויות ולמעסיקים רק את היתרי התעסוקה שלהם • המצב יצר בלבול בקרב מעסיקים וגם אצל רשויות האכיפה
חרדים 10
ז' סיון התשפ"ד / 13.06.2024 14:30

המנהל האזרחי החל היום (חמישי) בהליך הקפאת כ-80 אלף היתרי תעסוקה לפועלים פלסטינים.

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

בחודש שעבר נחשף ב’כאן חדשות’, כי המנהל האזרחי ממשיך להנפיק עשרות אלפי היתרי תעסוקה לפועלים – ולמעשה “מחדש” את ההיתרים שהיו קיימים מלפני ה-7 באוקטובר.

ההיתרים הפכו לכלי הסתננות של אלפי פועלים בצורה בלתי חוקית לשטח ישראל. הפועלים שנדרשו להיתר מעבר, בנוסף להיתר התעסוקה, הסתתנו לארץ בדרכים בלתי חוקיות והציגו לרשויות ולמעסיקים את היתרי התעסוקה שלהם.

המצב יצר בלבול בקרב מעסיקים וגם אצל רשויות האכיפה ועודד כניסת אלפי שב”חים לשטח המדינה.

בעקבות הפרסום הודיעה היום סא”ל מורן חדד מהמנהל האזרחי, כי בשבוע שעבר החל במנהל ההליך של הקפאת ההיתרים. סא״ל חדד דיברה בכנס של וועדת החוץ והביטחון שניהל ח״כ צבי סוכות וטענה שהמצב החדש יקל על האכיפה של שוהים בלתי חוקיים.

ב’כאן חדשות’ פורסם לפני כשבועיים, כי ראש המנהל האזרחי, תת אלוף הישאם איברהים, החליט לבחון את הקפאת החידוש האוטומטי להיתרי העבודה לפלסטינים ביהודה ושומרון שהיו זכאים להם לפני פרוץ המלחמה. זאת עד להחלטת הדרג המדיני על סיום הסגר בערים ובכפרים הפלסטיניים ביהודה ושומרון.

הפועלים מועסקים באתרי בנייה, באולמות ובמקומות נוספים.

מעדויות שהגיעו ל’כאן חדשות’ עולה, כי המשטרה בוחרת לעיתים “לאפשר” לפועלים הללו, שמוכרים למערכת הביטחון, לעבוד.

בינתיים, מי שמשלם את המחיר אלו קבלנים ומנהלי עבודה, שמתעקשים לקיים את הנחיות החוק ומסרבים להעסיק את הפועלים הללו באופן לא חוקי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות