בן גביר דורש: לקדם הצעה לפיצול תפקיד היועצת המשפטית לממשלה

אחרי שבהרב-מיארה מתעכבת בחקירת יאיר גולן: השר לבטחון לאומי מבקש לעלות את הצעת חוק פיצול תפקיד היועצת המשפטית לממשלה לוועדת שרים לענייני לחקיקה • אבל שר המשפטים מתנגד
חרדים 10
ז' סיון התשפ"ד / 13.06.2024 13:32

אחרי פרישת גנץ: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מבקש להעלות לוועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח”כ יצחק קרויזר לפיצול תפקיד היועצת המשפטית לממשלה, הקובעת כי היועצת לא יהיה אחראי על התביעה במדינת ישראל וסמכות זו תוענק בלעדית לראש התביעה – פרקליט המדינה.

צוערים לשירות המדינה: במה עובדים כיום הלל וואזנר וחלי מילר?

שר המשפטים יריב לוין מתנגד להעלת הצעת החוק לוועדת שרים לענייני חקיקה.

בסביבת לוין אמרו כי הוא ביקש מבן גביר להחליף את ההצעה בהצעת חוק אחרת של סיעתו – אך נתקל בסירוב. לדברי המקורבים, “לדעת לוין זה לא הזמן לקדם את המהלך וגם ייתכן שהוא אינו נכון”.

השר בן גביר טען מנגד: “ההגנה של היועמ”שית על יאיר גולן מלמדת כי מוסד הייעוץ המשפטי מוטה, בפרט היועמ”שית הנוכחית. זה בלתי נתפס, שאדם שאפילו אין לו חסינות, מאיים בהמרדה וקורא לסרבנות והיועמ”שית יושבת רגל על רגל מבלי לעשות כלום”.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: “מטרתו העיקרית של חוק זה היא להבטיח את עצמאותה המוחלטת של התביעה הפלילית כמוסד מעין שיפוטי החף משיקולים מוסדיים זרים. בכך מבקש חוק זה להבטיח אמון מרבי של הציבור במוסד התביעה הפלילית. מכיוון שמוסד היועץ המשפטי לממשלה אמון, מעצם תפקידו, על אינטרסים נוספים על אלה של תביעה פלילית, מבקש חוק זה להפריד בין מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה לבין מוסד התביעה הכללית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות