מחדל: צוות ביקורת הצליח להסתנן לבסיס 8200 ואסף מסמכים מסווגים

במשך קרוב לשלוש שעות הסתובבו חברי צוות הביקורת שהתחזו לקצינים בבסיס בגלילות, אספו מסמכים מסווגים והגיעו למתחמים מבצעיים - והיו יכולים לגרום נזק לתשתיות וחיילים • העונש: 30 חיילים וקצינים עד דרגת רס"ן בלבד ננזפו או רותקו
חרדים 10
ז' סיון התשפ"ד / 13.06.2024 09:34

מחדל אבטחה באחד הבסיסים הרגישים ביותר של צה”ל: צוות ביקורת מטכ”לי הגיע לפני כחודש לבסיס של יחידת 8200 במחנה גלילות, כאשר חבריו התחזו לקצינים בכירים בדרגות סגן אלוף ואלוף משנה, כשהם מצליחים להסתנן בקלות למקום.

צוערים לשירות המדינה: במה עובדים כיום הלל וואזנר וחלי מילר?

לפי דיווח של יואב זיתון בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, חברי הצוות נכנסו ללא בדיקה לבסיס ברמת השרון, הסתובבו בו קרוב לשלוש שעות והגיעו למתחמים מבצעיים. הם אספו מאות מסמכים מסווגים וחומרים ממחשבים סודיים – והיו יכולים גם לפגוע בתשתיות ובחיילים אם היו מעוניינים בכך, באירוע שאם היה קורה במציאות על-ידי אויב אמיתי היה מהווה מכה אדירה לצה”ל ולישראל.

עוד דווח, כי הביקורת נעצרה באופן יזום לאחר שהובן גודל המחדל וחברי הצוות יצרו קשר עם מפקדי היחידה והציגו בפניהם את הממצאים שלהם.

בצבא ניסו בתגובה להקטין את ממדי המחדל וטוענים כי מאז נערכו ביקורות חוזרות שהיו מוצלחות יותר, למרות שבסך הכול חלף מאז פחות מחודש ימים, ותקלות חוזרות נבחנות בדרך כלל בצה”ל בראי של חודשים או שנים קדימה.

בצה”ל טענו כי התקלות תוקנו וכ-30 חיילים וקצינים נענשו בעקבות הביקורת – אך מתברר שמדובר בעונשים קלים, כמו ריתוק ונזיפה, והם ניתנו רק לקצינים עד דרגת רב-סרן.

גורמים באגף המודיעין טענו: “חצי שנה אחרי ה-7 באוקטובר נראה שלא למדנו כלום” – וביקרו את מפקדי היחידה שלא נטלו אחריות על המחדל.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “מערך הגנת המחנות מבצע באופן קבוע ביקורות פתע לאבטחת מחנות. האירוע המדובר תוחקר וכלל הגורמים הרלוונטיים נשפטו ונענשו. ממצאי הביקורת הועברו למפקדים ללמידה ושיפור רמת האבטחה בבסיס”.

העיתונאי שחשף את הפרשה כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אנחנו בתקופה בה בכירים בצבא כמו הרמטכ”ל או מפקד 8200, איבדו את המנדט הערכי להדיח קצינים שפישלו. וזה מצב מאוד בעייתי לצה”ל, כי מה יעשו אזובי הקיר?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות