דרישה ממח”ש: חקירה נגד שוטר ש’פתח’ עם אלה את ראשו של בן 14

שוטר הכה פעמיים נער בן 14 באמצעות אלה - ללא סיבה, עד שפתח את ראשו • הוא נזקק לשש סיכות לסגירת החתך הגדול • עו"ד אלעדי ויזל: "מעשיו הברוטליים מהווים שימוש בכוח שלא כדין – אשר תכליתו היחידה הייתה פריקת זעם והטלת מורא"
חיים טוויל
ה' סיון התשפ"ד / 11.06.2024 10:22

בליל יום ירושלים הכה שוטר נער בן 14 באמצעות אלה ללא סיבה וללא התרעה מוקדמת, ומבלי שנערכה נגד הילד פעולה שיטורית כלשהי.

בעקבות המכות ‘נפתח’ ראשו של הנער, הוא החל לדמם ונזקק לטיפול רפואי.

עו”ד אלעדי ויזל מחוננו, המייצג את הנער, שלח מכתב למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לחקור את השוטר המכה. כמו כן שלח בקשה למפכ”ל המשטרה לפטר את השוטר.

במכתב תואר כי בליל יום ירושלים  השתתף הנער ב’סיבוב שערים’ שנערך מסביב לשערי הר הבית בעיר העתיקה בירושלים. “בשעה 23:30 לערך, ללא כל התראה מוקדמת שעט השוטר לעבר הקטין כשאלה שלופה בידו – וללא כל שיג ושיח מקדים הטיח שתי מכות אלה עוצמתיות על ראשו של הקטין”.

עורך הדין ציין כי מדובר בהפעלת כוח אסורה, לא מדתית ולא סבירה: “אין כל הצדקה חוקית למצב דברים בו ילד, אך בן 14, אשר אינו מהווה כל איום על השוטר יחטוף ממנו מכות אלה לראש. יש להקדים דיבורים לשליחת ידיים, קל וחומר כאשר מדובר על הכאה, קל וחומר בן בנו של קל וחומר כאשר מדובר על הכאה חמורה המבוצעת באמצעות אלת ברזל. על אחת כמה וכמה כאשר מושא ההכאה הינו קטין קטן ממדי גוף, אשר גם אם היה צריך להשתמש נגדו בכוח – לא היה כל טעם לשימוש כה קיצוני”.

מעוצמת מכות האלה נפתח ראשו של הנער ודם ניגר על גופו ובגדיו. לאחר נקיטת האלימות המזעזעת עזב השוטר את המקום ללא שנקט כל פעולה שיטורית נגד הילד “כך סתם, לפתע תקף ולפתע הלך”, תיאר עורך הדין. “הכאת הקטין ונטישתו מדמם ללא ביצוע פעולה שיטורית בעניינו מעידה כי לא היתה כל עילה חוקית לפעול נגדו, ומלמדת כי מעשיו הברוטליים של השוטר מהווים שימוש בכוח שלא כדין אשר תכליתו היחידה הייתה פריקת זעם והטלת מורא, ולא כל תכלית חוקית”.

כתוצאה מהאלימות שהופעלה נגדו, פונה הנער למיון בבית החולים שערי צדק. עם הגעתו לבית החולים אובחן כסובל מפגיעת ראש ונזקק לשש סיכות על מנת לסגור את החתך הגדול בראשו. “מן המותר לציין את הרגישות והמסוכנות שפגיעות ראש, וכי המכות האלה שכוונו לראשו של הקטין ואשר עוצמתם הביאה לפתיחת ראשו היו יכולות, חס ושלום, לגרום בנקל לנזק חמור אף יותר”, ציין עו”ד ויזל.

עו”ד ויזל ביקש ממח”ש לאסוף באופן מיידי את מצלמות האבטחה ואת מצלמות הגוף של השוטרים, ולחקור את השוטר התוקף. בנוסף, ביקש ממפכ”ל המשטרה להורות על פיטוריו לאלתר של השוטר התוקף או לפחות להשעותו עד להעמדתו לדין: “שוטר המרשה לעצמו לתקוף קטין, אך בן 14, בצורה כה חמורה ומזעזעת – לא מתאים לשרת מטעם מדינת ישראל בתפקיד המקנה כוח וסמכות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות