“זה יצא משליטה”: ההתכתבויות הסודיות של יחיא סינוואר נחשפות

מהתכתבויות בין סינוואר לבכירי חמאס בחו"ל עולה כי מנהיג ארגון הטרור בעזה סבור שלישראל יש הרבה יותר מה להפסיד במלחמה • על טבח ה-7 באוקטובר כתב: "הדברים יצאו משליטה"
חרדים 10
ה' סיון התשפ"ד / 11.06.2024 10:09

עיתון ‘הוול סטריט ג’ורנל’ חשף היום (שלישי) התכתבויות בין מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, לבין עמיתיו בארגון הטרור, בהן ניתן לראות מה עומד מאחורי החלטתו להתנגד לעסקה עם ישראל, על אף הוויתורים הרבים שישראל מוכנה לבצע למען שחרור החטופים.

הדיווח ביומון האמריקני מסתמך על עשרות הודעות בהן העביר סינוואר מסרים לבכירי החמאס השוהים מחוץ לרצועה – תוך שהוא מפגין התעלמות וקור רוח לנוכח אובדן חיי אדם. “כמה שיותר לחימה ומקרי מוות של עזתים – פועלים לטובתנו”.

באחת מן ההתכתבויות שנחשפו כתב סינוואר: “יש לנו את הישראלים בדיוק היכן שאנחנו רוצים שהם יהיו”.

עוד דווח, כי לפי הודעות מוקדמות ששלח לגורמי המו”מ נראה כי סינוואר, שתכנן את מתקפת 7 באוקטובר הופתע בעצמו מהאכזריות של מחבלי הארגון ומהקלות בה הם ביצעו את הזוועות נגד האזרחים בישראל.

באחת מההודעות כתב: “הדברים יצאו משליטה, אנשים (נשים וילדים) נקלעו לזה, זה לא היה צריך לקרות”.

המסר העיקרי שעולה מאותן התכתבויות הוא שסינוואר מאמין כי לישראל יש הרבה יותר להפסיד במלחמה לעומת חמאס. באחת ההודעות ששלח למנהיגי הארגון היושבים בקטר ציין סינוואר סכסוכים במקומות כמו אלג’יריה, בהם נאבקו למען עצמאות, וכתב כי גם שם מתו מאות אלפי בני אדם – ומדובר ב”קורבנות הכרחיים”.

ב-11 באפריל שלח סינוואר מסר למנהיג חמאס איסמעיל הנייה, לאחר חיסול שלושת בניו: “מות הבנים ופלסטינים אחרים יחדיר חיים בעורקי האומה הפלסטינית ויביא לה כבוד ותהילה”.

בעקבות הפירוק המהיר והיעיל של צה”ל את התשתיות הצבאיות של חמאס, ההנהגה הפוליטית של חמאס החלה להיפגש עם ארגוני טרור פלסטינים נוספים בתחילת חודש דצמבר, כדי לדון בפיוס ובתוכניות משלהם ל’יום שאחרי’.

לפי הדיווח, סינוואר לא נכלל בהתייעצויות, ובתגובה שלח הודעה לראשי הזרוע המדינית בה תקף את המהלך ותיאר אותו כשערורייתי. בהודעה כתב: “כל עוד הלוחמים שלנו עומדים על רגליהם ולא הפסדנו במלחמה, יש לנתק מיד את הקשרים הללו, יש לנו היכולות להמשיך בלחימה במשך חודשים”.

בעקבות חיסולו של בכיר החמאס סאלח אל ערורי בביירות, הוא החל להשתמש בכינויים לעצמו, והעביר מסרים באמצעות קומץ מעוזריו דרך קודים מוצפנים והודעות קוליות. לאורך המשא ומתן להפסקת אש העביר סינוואר מסר לעמיתיו שלא לוותר ולדרוש הפסקה מוחלטת של המלחמה.

באחת מההודעות אמר כי האבדות הגבוהות בקרב האזרחים יפעילו לחץ בינלאומי על ישראל, וכי פעולה ישראלית ברפיח לא תהיה טיול בפארק.

בהודעה שמסר לאחרונה לבעלי בריתו, השווה סינוואר את המלחמה לקרב מהמאה השביעית בכרבלא בעיראק, שם נרצח נכדו של הנביא מוחמד. המסר – סינוואר מוכן למות בלחימה, “עלינו להמשיך באותה הדרך שהתחלנו”.

סינוואר ממשיך לאורך כל שנותיו, אשר בחלקן ישב בכלא בישראל ואף עבר טיפול מציל חיים בבית חולים בארץ, לטעון כי “לישראל אין זכות קיום”, ודוגל במאבק אלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות