כטב”ם יורט בשמי חיפה, כ-50 שיגורים מלבנון למרכז רמת הגולן

בתגובה על הפלת כטמ"ם של צה"ל: מטוסי קרב תקפו הלילה בעומק לבנון • מסתערבי מג"ב חיסלו את אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בחוות שדה אפרים • מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש, חמאס בירך • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ה' סיון התשפ"ד / 11.06.2024 09:05
היום ה-249 למלחמה | עדכונים שוטפים:

10:58 – צה”ל: כ-50 שיגורים חצו מלבנון למרכז רמת הגולן

ההתרעות שהופעלו בצפון הארץ:  זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב מרכז רמת הגולן. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים, היתר נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים.

10:30 – בעקבות המטח הכבד לצפון: שריפות פרצו בגולן ובירדן ההררי

כתוצאה מנפילות במרחבים הפתוחים מחוץ לשטח השיפוטי של קצרין התפתחו שריפות אשר נמצאות בטיפול.

10:29 – ההתרעה בחיפה – בעקבות שיגור מיירט

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב חיפה – ככל הנראה מדובר בזיהוי שווא. האירוע בבדיקה. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור מיירט ומחשש לנפילת שברי יירוט.

10:01 – עשרות רקטות שוגרו גליל העליון ורמת הגולן: חלקן יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים

עשרות יירוטים בשמי קצרין ומספר נפילות באזור היישוב כפר הנשיא שבגליל העליון. ההתרעות במטח הזה נשמעו בשורת יישובים בגליל העליון ובגולן שלא פונו. אין דיווחים על נזק או נפגעים.

09:55 – אזעקה נשמעה בחיפה-  ככל הנראה מחשש לנפילת שברי מיירט

07:55 – דיווחים פלסטינים: שני פלסטינים נהרגו ואדם נוסף נפצע בתקיפת כטב”ם ישראלי ממערב לרפיח

כלי תקשורת בעזה דיווחו כי השניים שנהרגו הם חקלאים פלסטינים.

07:40 | מטרה אווירית חשודה יורטה מול חופי חיפה

דובר צה”ל: “לוחמי ההגנה האווירית יירטו בשעה האחרונה, מטרה אווירית חשודה שזוהתה בשמי הים מול חופי חיפה, לא הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין על פי מדיניות – אין נפגעים ולא נגרם נזק”.

07:20 – צבע אדום הופעל בעין השלושה שבעוטף עזה

לא דווח על נזק או על נפגעים.

06:31 – בתגובה להפלת כטמ”ם צה”ל שפעל בלבנון: צה”ל תקף הלילה מטרות של חיזבאללה בעומק ובדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של יחידה 4400, יחידת ההתעצמות הלוגיסטית של חיזבאללה, המשמשת גורם לשינוע אמצעי לחימה אל לבנון ובתוכה. במתחם נתקפו שני מוקדים הממוקמים במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. כמו כן, הותקפו מטרות טרור נוספות במרחב עיתרון שבדרום לבנון – בהן אתר צבאי ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור. התקיפות בוצעו בתגובה להפלת כטמ”ם צה”ל שפעל בשמי לבנון אמש.

05:40 – צה”ל: מטוסי קרב יירטו הלילה “מטרה אווירית חשודה” שעשתה את דרכה לישראל מכיוון מזרח

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה”ל ולא חצתה לעבר שטח הארץ. לא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות – אין נפגעים ולא נגרם נזק.

05:30 –  המיליציות הפרו איראניות בעיראק הודיעו שתקפו לפנות בוקר “מטרה חיונית באילת” באמצעות כטב”ם

02:05 – ההצעה האמריקנית שקוראת לחמאס לקבל את העסקה אושרה במועצת הביטחון.

14 מדינות הצביעו בעד, רוסיה נמנעה. הנשיא ביידן בטוויטר: “מועצת הביטחון של האו”ם אימצה זה עתה את החלטתנו הקוראת לחמאס לקבל את הסכם הפסקת האש עם שחרור החטופים. חמאס אומר שהוא רוצה הפסקת אש – העסקה הזו היא הזדמנות להוכיח שהוא מתכוון לזה”.

ארגון הטרור בירך על ההצבעה בהודעה רשמית: “מוכנים לשתף פעולה עם המתווכות על ההוצאה לפועל של המתווה”.

00:00 – דובר צה”ל: מסתערבי מג”ב איו”ש חיסלו את אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בחוות שדה אפרים

מסתערבי מג”ב יחד עם לוחמי צה”ל מחטיבת אפרים פעלו הלילה בהכוונה מודיענית מדויקת של שב”כ בכפר נעמה למעצרו של אחד ממחבלי החוליה אשר הגיעה לבצע פיגוע נגד יהודים והציתה קרוואן אמש בחוות שדה אפרים. עם הגעת הכוחות למתחם שבו הסתתרו החשודים, מסתערבי מג”ב סגרו על המבנה ובתגובה לכך החל המחבל מהפיגוע אמש ו-3 נוספים בניסיון להימלט על גבי רכב ואף לדרוס מסתערבים שפעלו במרחב.

בתגובה לכך, מסתערבי מג”ב פתחו בירי לעבר הרכב וניטרלו את המחבל ושלושת המחבלים הנוספים. בחיפוש שביצעו ברכב אותר נשק מסוג קרלו, וסט ומטעני נפץ. במהלך הפעילות לוחם ימ”ס נפצע קל בכף רגלו ופונה לקבלת טיפול רפואי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות