63 בעד, 57 נגד כולל גלנט: הממשלה תקדם את חוק הגיוס שיזם גנץ

מליאת הכנסת אישרה הלילה, ברוב של 63 חברי כנסת בעד ו-57 נגד, את החלת דין רציפות על חוק הגיוס שהעלה ח"כ בני גנץ בכנסת הקודמת • כעת הצעת החוק תעבור לוועדת החוץ והביטחון, שבראשה עומד ח"כ יולי אדלשטיין
אריה ריבקינד
ה' סיון התשפ"ד / 11.06.2024 01:24

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את החלת דין רציפות על חוק הגיוס שעתיד לפטור בני ישיבות ש’תורתם אומנותם’ משירות בצה”ל.

63 חברי כנסת הצביעו בעד, ו-57 נגד, בהם שר הביטחון יואב גלנט – שזכה למחיאות כפיים מהאופוזיציה.

מלבד גלנט, כל חברי הקואליציה הצביעו לבסוף בעד ההצעה.

אישור ההצעה יאפשר לקואליציה לקדם את הצעת החוק לגיוס חרדים שהעלה ח”כ בני גנץ בכנסת הקודמת ולהמשיך את הליכי החקיקה מהמקום בו הופסקו.

בכך תוכל הממשלה להביא בתוך זמן קצר את הצעת החוק לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

ההצעה קובעת, כי יוסדר מעמדם של בני הישיבות, יגוייסו אלפי חרדים מדי שנה והישיבות החרדיות ימשיכו ליהנות מתקציבים מטעם המדינה.

השר גלנט אמר לכתבים לפני ההצבעה על חוק הגיוס: “לא הייתי מתואם עם גנץ כשהוא נכנס לממשלה ולא הייתי מתואם איתו כשהוא יצא. אני חושב שהוא עשה טעות כשהוא עזב”.

על ההצבעה שלו הערב הבהיר: “אני חבר ליכוד ואשאר בליכוד. כל היתר אלה לשונות רעות שמנסים להרוויח משהו פוליטי. אני פוגש כל יום בשטח את האנשים שמוכנים לשלם בחייהם כדי להגן על מדינת ישראל. הלוחמים בסדיר ומילואים מצפים מאיתנו לגיבוי ולאחדות, שלא נעשה פוליטיקה קטנה על הגב הגדול של חיילי צה”ל”.

כעת, לאחר אישור החלת דין הרציפות בכנסת, ההצעה תעבור לוועדת החוץ והביטחון שבראשה עומד ח”כ יולי אדלשטיין מהליכוד – ושם אולי יתחולל קרב של ממש.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, על מעבר חוק הגיוס לדיונים בוועדת החוץ והביטחון בראשותו: “חוק הגיוס מגיע כעת לוועדת החוץ והביטחון. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים מורכבים, ותפקידנו הוא לתת לה את כל התנאים לנצח.

“השיקול המרכזי יהיה מתן מענה אמיתי ומדויק לצרכי צה”ל ועל צרכי הביטחון של מדינת ישראל. זוהי נקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל. זה הכרחי ואין לנו שום ברירה אחרת. כולנו צריכים צה”ל גדול, יעיל וחזק וצה”ל גדול, יעיל וחזק צריך את כולנו.

“נעשה זאת בצורה נקיה, עיניינית ובשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים. למען מדינת ישראל נעשה ונצליח”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “באישון לילה, בשעה שמיטב בנינו ובנותינו נלחמים בשדה הקרב, ממשלת ישראל עשתה צעד נוסף בדרך לחוק השתמטות שמהווה פגיעה קשה בחיילי צה״ל ומשרתי המילואים ובניגוד לצרכי מערכת הביטחון – והכל לשם הישרדות פוליטית. מגיע לאזרחי ישראל הנהגה אחרת, הנהגה שתהיה ראויה להם”.

מהמחנה הממלכתי המשיכו בקו ההסתה נגד החרדים: “ראש הממשלה והקואליציה הוכיחו הלילה שהם חזרו ל-6.10. בזמן מלחמה, כשחיילי צה”ל נלחמים על הבית, הם נאבקים להנציח את הפטור משירות. עוד לא מאוחר להעביר מתווה רחב וכולל שיספק את צורכי הביטחון והחברה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות