הרופא מ’שיבא’ שמטפל בחטופים: “הם הוכו כמעט בכל יום בשבי”

ד"ר איתי פסח התראיין לרשת החדשות האמריקנית CNN וסיפר על החותם הכבדשהשאירו התנאים בשבי על ארבעת החטופים • "הם עברו הרבה התעללות, כמעט כל יום. "לא היה להם חלבון, אז השרירים שלהם נפגעו מאוד, יש נזק בכמה מערכות נוספות"
חרדים 10
ה' סיון התשפ"ד / 11.06.2024 00:12

ד”ר איתי פסח מבית החולים שיבא בתל השומר סיפר לרשת CNN כי החטופים שחולצו מעזה בשבת בבוקר – נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו – ספגו התעללות פיזית ונפשית לאורך החודשים הארוכים בשבי חמאס.

הוא הוסיף, כי הם סובלים מתת תזונה ומנזקים פסיכולוגיים. “לא היה להם חלבון, אז השרירים שלהם נפגעו מאוד, יש נזק בכמה מערכות נוספות בגלל התזונה”.

פסח, המפקח על התאוששותם של הארבעה, ציין כי הם הוכו באופן קבוע על ידי שוביהם. “זו חוויה קשה, קשה  במיוחד. הם עברו הרבה התעללות, כמעט כל יום. הם הרגישו זאת בכל שנייה – באופן פיזי ונפשי. זה משהו שמעבר להבנתו של מי שלא חווה את זה”.

לדבריו, למרות שכלפי חוץ נראים הארבעה במצב טוב, “השבי הותיר חותם כבד על בריאותם וייקח זמן רב עד שיתאוששו”.

לדבריו, החטופים מספרים לו שהם הוזזו כמה פעמים, כשהם מתמודדים עם מספר שומרים שונים. “אספקת המזון והמים לא הייתה יציבה. היו תקופות שבהן כמעט ולא קיבלו אוכל בכלל, היו ימים שכן קיבלו – אבל בסך הכל שילוב של לחץ פסיכולוגי, תת תזונה, הזנחה רפואית, אי חשיפה לשמש והגבלות תנועה – משפיעה באופן רע על הבריאות”.

ד”ר פסח טיפל גם בכמה מהחטופים ששוחררו בעסקה בנובמבר. לדבריו, הנזק הפסיכולוגי של הארבעה הללו גדול יותר בשל משך הזמן שבו הם הוחזקו: “ככל שעובר הזמן, התקווה להשתחרר קצת פוחתת ואתה מתחיל לתהות אם זה ייגמר אי פעם. לאבד את האמונה הזו, אני חושב, זה המקום שבו אתה מגיע לנקודת השבירה”.

בעדותה אמרה נועה ארגמני: “ניסיתי להישאר חזקה אבל היו רגעים לא פשוטים בהתחלה. הייתי עם מורן סטלה ינאי וכשהיא שוחררה אמרתי לה שנתראה בקרוב. לא תיארתי לעצמי שזה יקח כל כך הרבה זמן. באחת הפעמים שמעתי דיווח ברדיו שבישראל מתנגדים לסיום המלחמה – זה שבר אותי. בחלק מהימים גם שמענו ללא הפסקה את ההפגזות של צה”ל שהיו קרובות. אבל מה שחיזק אותי בסוף זה שניסיתי להישאר חזקה ותרגלתי מיינדפולנדס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות