סקר ‘דיירקט פולס’ אחרי פרישת גנץ: גוש הימין על סף 60 מנדטים

מסקר מנדטים חדש שפורסם בערוץ 14 בעקבות פרישת בני גנץ עולה: כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד מתחזקת • המחנה הממלכתי לא מושפעת מהפרישה מה הציבור חושב על המניע להתפטרות? ומתי צריכות להתקיים הבחירות הבאות?
חרדים 10
ה' סיון התשפ"ד / 10.06.2024 22:01

מסקר מנדטים חדש שהפרסם הערב (שני) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 – בעקבות פרישת בני גנץ – עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל-26 מנדטים – עליה של מנדט לעומת הסקר האחרון שהתפרסם בסוף השבוע האחרון.

מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ לא מושפעת מהפרישה ומקבלת על פי הסקר 17 מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו בירידה של מנדט לעומת הסקר הקודם – ועומדת על 13 מנדטים.

מפלגת יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת 12 מנדטים בלבד, מנדט אחד פחות מהסקר הקודם.

עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתחזקת ל-10 מנדטים, עליה של מנדט מהסקר הקודם,  ש”ס של אריה דרעי שומרת על כוחה ועומדת על 10 מנדטים, כך גם יהדות התורה עם 8 מנדטים זהה לסקר הקודם.

מפלגת העבודה בראשות היו”ר החדש, יאיר גולן זוכה ל-9 מנדטים, רע”מ של מנסור עבאס מקבלת 6 מנדטים ואילו הציונות הדתית זוכה ל-5 מנדטים בלבד. חדש-תעל מקבלת 4 מנדטים.

מפלגות בל”ד, מרצ והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

איך נראית החולקה לגושים?

גוש הימין מתחזק מהסקר הקודם ומשיג 59 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל נחלש ל-51 מנדטים בלבד, לעומת 53 מנדטים בסקר הקודם. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים –  זהה לסקר הקודם.

מי מוביל בהתאמה לראשות הממשלה?

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה – בנימין נתניהו או בני גנץ: 47 אחוז מהנשאלים השיבו שנתניהו מתאים יותר לתפקיד לעומת 31 אחוז שבחרו בבני גנץ. 22% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול משמעותית: 47% טענו שבנימין נתניהו לעומת 25% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 28% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

הפרישה של גנץ משיקולים פוליטיים

מהסקר עולה, כי רוב הציבור חושב כי ההתפטרות של גנץ ואיזנקוט היא משיקולים פוליטיים.

על פי נתוני הסקר, 61% חושבים כי הפרישה של השניים נבעה משיקולים פוליטיים לעומת 38% שמאמינים כי הפרישה נבעה משיקולים ביטחוניים-מדיניים. ל-1% מהציבור לא הייתה עמדה בנושא.

והאם זה ישפיע על המצביעים? 

מהסקר עולה, כי 16% ממצביעי גנץ לא ימשיכו לתמוך בו בעקבות פרישתו ממשלת החירום.

על פי נתוני הסקר, 42% ממצביעי האופוזיציה ימשיכו להצביע עבור גנץ ואיזנקוט גם לאחר הפרישה שלהם מממשלת האחדות שהוקמה בעקבות המלחמה, ואילו 34% העידו כי לא הצביעו להם מלכתחילה. 16% הצביעו להם אך בעקבות אותו הצעד ישקלו לשנות את הצבעתם ו-8% נוספים טרם החליטו.

ומתי צריכות להתקיים הבחירות הבאות?

על פי נתוני הסקר, 40% מהציבור חושב שצריך לקיים את הבחירות במועדן המקורי, 40% מיד, 19% חושב שצריך לקיים אותן לאחר סיום המלחמה בעזה ובצפון. ל-1% אין עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-10 ביוני 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 512 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.8% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות