סמוטריץ’: “הצלחנו לסכל את דרישת גנץ להקמת מדינה פלסטינית”

יו"ר הציונות הדתית תקף בחריפות את בני גנץ: "האחריות לקונספציה שהביאה לטבח בשמחת תורה ולמחדלים בניהול המלחמה הם לא פחות מהאחרים גם באחריות גנץ ואייזנקוט" • "גנץ דוחף להקמת מפלצת טרור מאות מטרים מיישובי השרון ובמרחק דקות בודדות מכל ריכוזי האוכלוסייה"
אריה ריבקינד
ד' סיון התשפ"ד / 10.06.2024 16:07

יו”ר ‘הציונות הדתית’, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעצו, לפרישה של בני גנץ ומפלגת המחנה הממלכתי מהממשלה בזמן מלחמה.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

“הפירוק של ממשלת אחדות בזמן מלחמה זה המעשה הכי פחות ממלכתי שקיים”, אמר סמוטריץ’. “גנץ, אייזנקוט וטרופר החליטו להעדיף את השיקול האישי והפוליטי על פני השיקול הלאומי שמחייב אחדות למען השגת מטרות המלחמה וכדי לתת את הגיבוי ללוחמי צה”ל שמלחמים כעת בשטח”.

הוא הוסיף: “האחריות לקונספציה שהביאה לטבח בשמחת תורה ולמחדלים בניהול המלחמה הם לא פחות מהאחרים גם באחריות גנץ ואייזנקוט, שכיהנו בתפקידים הבכירים ביותר בעשור האחרון במערכת הביטחון, והיו שותפים לקבינט המלחמה ולכל ההחלטות שהתקבלו בו.

“אתמול יצא המרצע מן השק, כאשר גנץ בעצם הודה שהסיבה לפרישתו מהממשלה היא בכך שאנחנו בלמנו את התכנית שלו, בלחץ ממשל ביידן וגורמים אחרים, להקים מדינה פלסטינית בלב הארץ שתהווה סכנה קיומית למדינת ישראל. גם אם הם יכבסו מילים ויקראו לזה בכל מיני שמות של ‘היום שאחרי’, יוזמה מדינית או פתרון אזורי, אי אפשר להסתיר את האמת שהצעדים אליהם גנץ דוחף הם הקמת מפלצת של טרור מאות מטרים מיישובי השרון ובמרחק דקות בודדות מכל ריכוזי האוכלוסייה הגדולים במרכז הארץ – ברעננה, בכפר סבא, בנתניה, בתל אביב, בבאר שבע ועפולה, בצפון ובדרום”.

לדבריו, “אנחנו הצלחנו לסכל את דרישת גנץ להקמת מדינה פלסטינית בממשלה, ואני פועל כעת במעשים בשטח כדי לסכל הקמת מדינה פלסטינית. מדינות העולם יכולות להכריז בוקר וערב כי הן מכירות במדינה פלסטינית, אך אנחנו נקבע עובדות בשטח – ונבטיח כי מדינה פלסטינית לעולם לא תקום”.

סמוטריץ’ העביר מסר לראש הממשלה: “אני מקווה ומאמין שהיציאה של גנץ ואיזנקוט תאפשר לנו לפעול בצורה נחרצת ונחושה הרבה יותר מול הרשות הפלסטינית שעומדת מאחורי מסע הרדיפה בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ראש הממשלה ובכירי צה”ל, כולל צעדי ענישה כלכליים שיכאיבו להם מאד, תסיר את המגבלות כדי להביא לחידוש גדול של בנייה ביהודה ושומרון, תאפשר להשלים את הסדרת ההתיישבות הצעירה ולהרוס את הבנייה הערבית הבלתי חוקית בשטחים הפתוחים שלמעשה נועדה להשתלט על השטח ולהקים מדינה פלסטינית דה פקטו.

“גם כעת אני חוזר על קריאתי להעביר את רצועת הביטחון בצפון מתוך ישראל אל דרום לבנון ולצאת למתקפה קטלנית כנגד חיזבאללה והתשתיות בלבנון. הפרישה של גנץ לא צריכה להשפיע על ההחלטות שנדרש לקבל, יש להן גיבוי רחב מהעם כולו – ואני שב וקורא לך אדוני ראש הממשלה: תן את הפקודה וצא למתקפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות