הפולני האנטישמי שתועד הורס חנוכייה נבחר לפרלמנט האירופי

גז'גוז' בראון שריסס בחנוכה האחרון במטף חנוכייה שהוצבה בפרלמנט הפולני, נבחר לפרלמנט האירופי • טען שהיהדות היא כת של "תלמוד ושטן" • בראיון טען: "היהודים מנהלים מלחמה נגד האומה הפולנית זה מאות שנים וניסו להפוך את פולין למדינה יהודית"
חרדים 10
ד' סיון התשפ"ד / 10.06.2024 12:56

הסחף לימין הקיצוני: מפלגת הימין הקיצוני ‘קונפדרציה’ בפולין הגיעה הלילה (שני) להישג חסר תקדים כאשר קיבלה 12 אחוז מהקולות – ולראשונה הצליחה להיכנס לפרלמנט האירופי.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

היא הפכה למפלגה השלישית בגודלה בפולין, אחרי מפלגת השלטון ומפלגת האופוזיציה הראשית – “חוק וצדק”, שבעצמה נחשבת מפלגת ימין עמוק. בניגוד למפלגות ימין אחרות באירופה, ה’קונפדרציה’ הפולנית נוקטת בגישה אנטישמית ואנטי ישראלית.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אחד מכוכבי הרשימה שיעזוב את הפרלמנט הפולני לטובת האירופי הוא גז’גוז’ בראון, מי שריסס בחג החנוכה האחרון עם מטף כיבוי את החנוכיה שהודלקה ברוב טקס בפרלמנט הפולני וטען שהיהדות היא כת של “תלמוד ושטן”.

בראון גם פרסם בשבוע שעבר סרטון בחירות עם תכנים אנטישמיים בוטים, בהם יצא גם נגד שגריר ישראל בפולין יעקב ליבנה.

בראון טען גם בראיון: “היהודים מנהלים מלחמה נגד האומה הפולנית זה מאות שנים וניסו להפוך את פולין למדינה יהודית”.

לא פעם טענו מנהיגי ‘קונפדרציה’ נגד יריביהם הפוליטיים שהם משרתים את האינטרסים ״של היהודים ושל ישראל״. מתחילת המלחמה בעזה, נציגי “קונפדרציה” החריפו את המתקפות שלהם וחזרו והאשימו את ישראל בביצוע רצח עם בפלסטינים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות