השר ארבל: “כיפה שחורה היא לא סיבה לפטור מגיוס”

שר הפנים התייחס בוועידת השלטון המקומי לחוק הגיוס והבהיר: "אלו שאינם תורתם אומנותם, טרמפיסטים, חייבים למצוא עצמם בבקו"ם ולהתגייס"
יוני גרין
ד' סיון התשפ"ד / 10.06.2024 12:14

שר הפנים משה ארבל ש”ס התייחס היום (שני), במהלך ראיון עם איש התקשורת יאיר שרקי בוועידת השלטון המקומי  לחוק הגיוס המסתמן.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

ארבל אמר על חוק הגיוס: “יש מחויבות להכיר בלומדי התורה כערך לאומי ולא רק דתי, ובאותה נשימה חייבים להגיד – כיפה שחורה זה לא סיבה לפתור מגיוס. אלו שאינם תורתם אומנותם, טרמפיסטים, חייבים למצוא את עצמם בבקו”ם ולהתגייס”.

 

אין זו הפעם הראשונה שהשר ארבל מביע עמדה זו בפומבי.

לפני חודשיים, בתחילת חודש ניסן, התייחס שר הפנים בפודקאסט של ‘תנועת הרבעון הרביעי’ לסערת חוק הגיוס ואמר: “כהנהגה חרדית שצריכה להיות אמיצה, צריך לבוא ולומר – אותם אנשים שבוטל מעמדם והם ברי גיוס חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל, אין בכלל שאלה”.

לדבריו, “המציאות אחרי 7 באוקטובר היא שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה. בשנה יש 1500 בני גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו – אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא”.

בתגובה, מפלגת ש”ס פרסמה הודעה חריגה בה הובהר אז: “נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות הקדושות, מופקד אך ורק בידי מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט”א ומנוהל על ידי יו”ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגו למו”מ הרב אריאל אטיאס”.

במפלגה התנערו מדברי ארבל וציינו כי חברי הכנסת הונחו שלא להתבטא בנושא חוק הגיוס. “נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא כלל. עמדתה של ש”ס מוצגת אך ורק בכלים הרשמיים של תנועת ש”ס”.

כאמור, למרות ההודעה הרשמית, השר ארבל שב והביע בפומבי את עמדתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות