מהומה בוועדה: כלת החטוף שנהרג הוצאה – כי הפריעה לצביקה מור

צביקה מור, אביו של החטוף איתן, החל לשאת דברים בוועדת חוקה אך אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר הי"ד שנהרג בשבי - הפריעה, שוב ושוב, לנאומו • היו"ר שמחה רוטמן נאלץ להוציא אותה: "מי שמפריע ייצא מיד"
אריה ריבקינד
ד' סיון התשפ"ד / 10.06.2024 11:08

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר הי”ד שנהרג בשבי, הוצאה מהדיון בוועדת החוקה של הכנסת, לאחר שהתפרצה שוב ושוב והפריעה לדבריו של צביקה מור – אביו של איתן החטוף בעזה, שדיבר נגד עסקה.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

במהלך הדיון בוועדה, צביקה מור דיבר כשלפניו שלט “רק לחץ על חמאס יחזיר את החטופים”. מור אמר: “כשמאיימים על הגוף הלאומי בחטיפה של אזרחים בודדים, אתה חייב לקום כגוף לאומי ולהראות שאתה לא פראייר”.

מצגר התפרצה לדבריו וצעקה: “איפה הגוף הלאומי הזה? ההנהגה חלשה וחסרת אונים”.

יו”ר הוועדה רוטמן התערב וביקש ממצגר לעזוב את הדיון.

מצגר התפרצה: “פתאום יש חוק בישראל? איפה החוק? אתם מנסים היום להעביר חוק שבג”ץ פסל”.

רוטמן הגיב והדגיש שלא ייתן לאף אחד להפריע למשפחות חטופים: “אני מעולם לא הוצאתי משפחות חטופים מהחדר הזה. אבל אני לא אתן בשום פנים ואופן לאף אחד להפריע למשפחת חטוף לדבר, ואני הזהרתי שלוש פעמים בגלל הרגישות של הדבר הזה”.

הוא הוסיף: “יש פה משפחת חטוף שמדבר והוא ידבר ללא הפרעה, ומי שיפריע יצא. תעשו טובה ותצאו בעצמכם ואל תכריחו את הסדרנים להוציא אתכם”.

לאחר העימות הכריז רוטמן על הפסקה של מספר דקות בדיון,  לאחריה המשיכה הוועדה להכין לקריאה ראשונה שורת הצעות חוק.

“הערתי הערות, צעקתי”, הסבירה אילה מצגר בריאיון ל-ynet. “אין לי שום עניינים לפגוע (בצביקה מור)”. לדבריה, “הוציאו אותי כי לא עמדתי בכללים, בחוקים של הוועדה, למרות שהוועדה מקדמת חוקים לא חוקיים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות