מחדל: ערבי חדר לבסיס אוגדת יו”ש – שני לוחמים יועמדו לדין משמעתי

תקרית חמורה באחד הבסיסיים המרכזיים של הצבא באזור בנימין • פלסטיני הצליח לעקוף את מערך האבטחה ולהיכנס לתוך בבסיס • דובר צה"ל: הוא היה לוקה בנפשו והצליח לחדור כי הלוחמים חרגו מנהלי השמירה ולא זיהו אותו, הם יעמדו לדין
חיים טוויל
ד' סיון התשפ"ד / 10.06.2024 10:35

מתחת לאפם של הלוחמים: פלסטיני הצליח לחדור במוצאי שבת לתוך בסיס מפקדת אוגדת יו”ש שבבנימין, בו ממוקמים גם משרדי המנהל האזרחי ובסיס מג”ב.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

הפלסטיני שחדר היה לוקה בנפשו, ובאירוע לא היו נפגעים.

לפי הדיווח של הוד בראל, כתב גל”צ ביהודה ושומרון, הפלסטיני שהגיע מכוון רמאללה, הצליח לטפס על גדר הבסיס וחדר לתוכו בלי שאף אחד הבחין בו.

הוא התהלך בחופשיות בתוך הבסיס. מי שעצר אותו לבסוף היו שני לוחמי מג”ב, שהיו באמצע אימון, כשהם על מדי ספורט ולא נשאו עימם את נשקם האישי.

על פי התחקיר הראשוני, שני לוחמים ששמרו בעמדה הסמוכה לגדר – לא שמו לב אליו.

בצבא אומרים כי הלוחמים ששמרו באותה עמדה חרגו מנהלי השמירה, והם יועמדו לדין משמעתי.

בסיס מפקדת אוגדת איו”ש ממוקם סמוך מאוד לרמאללה, ובסמוך לישוב בית אל שבלב בנימין. מדובר בבסיס מרכזי מאוד, שבתוכו שוכנים המטות של המנהל האזרחי, מנהלת התאום והקשור של רמאללה, אוגדת איו”ש עצמה, וגם בסיס של מג”ב.

מדובר צה”ל נמסר: “האירוע תוחקר אמש. כחלק ממסקנות התחקיר, הוחלט להגדיל את אזור החיץ ולייצר שטח עומק בין הגדר לכביש החיצוני, וכן להוסיף מרכיבי ביטחון נוספים. כמו כן, מהתחקיר עלה כי הלוחמים ששמרו בעמדה חרגו מנהלי השמירה, ולכן לא זיהו את הפלסטיני. הלוחמים יועמדו לדין משמעתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות