“חסר אחריות, עיוורון, נגרר אחרי לפיד” • הפוליטיקאים על עזיבת גנץ

בצלאל סמוטריץ' מותח ביקורת על פרישת גנץ: "הצעד שלך נועד לפרק את הלכידות משיקולים פוליטיים" • מיקי זוהר: "גנץ טעה בניווט" • אבי מעוז: "גנץ שוב הוכיח שהוא חסר חזון ואומץ"• אביגדור ליברמן: "מוטב מאוחר מאשר אף פעם"
אריה ריבקינד
ד' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 21:43

יו”ר מפלגת הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מתח ביקורת חריפה על פרישת המחנה הממלכתי מממשלת החירום.

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

“בני, כשנכנסת תחת האלונקה לפני שמונה חודשים עשית מעשה אמיץ ונכון ועל כך אתה ראוי להערכה. מתוך הבנת החשיבות, למרות הפערים, הסכמתי לזוז הצידה ולהיות מודר מניהול המלחמה ומאז גיביתי לא מעט החלטות שאני ממש לא מסכים איתן. פשוט כי האחדות חיונית לניצחון יותר ממהלך כזה או אחר שיהיה נכון יותר או פחות. היום הצעד שלך נועד לפרק את הלכידות הזו משיקולים פוליטיים והוא חסר אחריות”.

סמוטריץ הדגיש: “אין מעשה פחות ממלכתי מלפרוש מממשלה בעת מלחמה. כשהאיומים בצפון מתגברים, כשהחטופים עוד נמקים במנהרות חמאס וכשעשרות אלפי תושבים נמצאים מחוץ לבית ומצפים מאיתנו להתאחד ולשים אותם במרכז. לכך בדיוק כיוונו סינוואר, נסראללה ואיראן, ולצערי אתה מגשים את מבוקשם.

“אני קורא לכל ראשי המפלגות הציוניות שמדינת ישראל חשובה להם להצטרף לממשלת אחדות עד הניצחון. מערכה ארוכה וקשה לפנינו וביחד בעזרת השם נוכל לה”.

יו״ר ש״ס אריה דרעי: “אני מצר מאד על הודעתו של בני גנץ לפרוש מהממשלה. ישראל עדיין בשעת חירום, האיומים רבים, חיילי צה״ל נלחמים כתף אל כתף, והאחדות הפנימית היא קריטית להמשך המערכה.

“במשך שמונת חודשי המלחמה ידענו לשים את המחלוקות בצד. כל ההחלטות בקבינט המלחמה התקבלו פה אחד. לפנינו משימות הרות גורל. זו לא העת להתנצחות פוליטית, או מסע בחירות שיפלג את העם. בני גנץ, אני קורא לך לשקול שוב את עמדתך. ישראל לפני הכל”.

שר המשפטים יריב לוין: “כששמעתי על פרישתו של בני גנץ מהממשלה, תהיתי לרגע – האם מטרות המלחמה שבשבילן הוא נכנס לממשלה כבר הושגו? בירכתי את בני גנץ כשנכנס לממשלה, וגם הערכתי אותו על הצעד שעשה. דווקא על הרקע הזה, קשה להאמין עד כמה גדול העיוורון, ועד כמה שיקולים פוליטיים גוברים על הצורך להתעלות לגודל ולחומרת השעה. במקום להוביל ולפעול כדי שעוד ראשי מפלגות אופוזיציה יקחו חלק במאמץ המלחמתי שצריך להיות משותף לכולנו, בחר בני גנץ להיגרר אחרי לפיד ולנטוש באמצע המערכה.

“נוכח חוסר האחריות הזה, נדרש מכל מנהיגי המפלגות השותפות בקואליציה לגלות אחריות ואיפוק ולהמשיך לפעול ביחד כדי להבטיח שנשיג את מטרות המלחמה – מיגור חמאס, השבת כל חטופינו והחזרת תושבי הצפון והדרום בבטחה לביתם. אני משוכנע שביכולתנו לעשות זאת. ביחד ננצח”.

שר התרבות מיקי זוהר: “גנץ טעה בניווט, זה לא זמן לפוליטיקה, זמן לאחדות”.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין: “מצר על פרישתו של גנץ מקואליציית החירום. זו שעת אחדות. ממשלה רחבה היא צו השעה לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת מדינת ישראל. אני שב וקורא לכל המפלגות שמדינת ישראל ואזרחיה חשובים להן – היד מושטת ומשימות רבות לנו. הצטרפו לקואליציה – עכשיו”.

סגן השר ח”כ אבי מעוז: “אינני מופתע מהחלטתו של גנץ לפרוש מהממשלה. כמי שנוטה לפספס הזדמנויות היסטוריות, גנץ שוב הוכיח שהוא חסר חזון ואומץ הדרושים למנהיגות אמיתית. כעת, עם פרישתו, אין מי שיעצור את קבינט המלחמה מלעשות כל הנדרש כדי להכות באויבינו בדרום ובצפון. הגיע הזמן לנצח – בעוז ובגבורה, בלי מגבלות ובלי היסוסים ולהשיב את ההרתעה הנדרשת כדי להשיב את תושבי הצפון והדרום לבתיהם”.

“גנץ נטש את הזירה, וכעת חייבים להוביל לניצחון. אני קורא לראש הממשלה לעשות כל מאמץ על מנת להרחיב את הממשלה ולצרף את אביגדור ליברמן וגדעון סער במקומם של בני גנץ וגדי איזנקוט”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן: “מוטב מאוחר מאשר אף פעם, הגיעה העת לקואליציה ציונית”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: “ההחלטה של גנץ ואיזנקוט לעזוב את ממשלת הכשלון היא חשובה וצודקת. הגיע הזמן להחליף את הממשלה הקיצונית והמופקרת הזו בממשלה שפויה שתוביל להחזרת הבטחון לאזרחי ישראל, להשבת החטופים, לשיקום הכלכלה והמעמד הבינלאומי של ישראל”.

יו”ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, תוקף את מפלגת המחנה הממלכתי: “אין לי ספק כי ברמה האישית היו לבני גנץ כוונות טובות. הוא פטריוט שחרד לגורלה של הארץ הזו – בדיוק כמונו. החלטתו לפרוש מממשלת המחדל הגדול בתולדות המדינה – הכרחית, ראויה, אבל מאוחרת. מאוחרת מדי.

“לבני גנץ ולמחנה הממלכתי יש אחריות ישירה לכל מה שהתרחש במדינה מאז הצטרפו לממשלה. מאז השלמת העסקה הראשונה לשחרור חטופים, ישראל נשאבת למדרון שמוביל אותה לרצף של מחדלים, כישלונות, ביזיונות ואסונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות