צה”ל מאשר: ה”עיתונאי” עבדאללה ג׳מאל החזיק בשלושת החטופים

לאחר בדיקה של צה"ל ושב"כ: החטופים אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו שחולצו מנוסיראת, הוחזקו בביתו של עבדאללה ג׳מאל, צלם אל ג'זירה - שהיה מחבל חמאס • בבוקר דווח: הצלם החזיק בנועה ארגמני, אולם לאחר בדיקה של צה"ל ושב"כ התבררה הטעות
חיים טוויל
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 20:32

לאחר בדיקות: בצה”ל ובשב”כ אישרו הערב (ראשון) כי צלם אל ג’זירה עבדאללה ג’מל היה מחבל של חמאס, שהחזיק בבית משפחתו בנוציראת את החטופים אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו.

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

דובר צה”ל מסר: “בבית משפחתו של עבדאללה הוחזקו חטופים, לצד בני משפחתו. זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים”.

מבדיקה זו מתברר כי הם שהוחזקו בביתו של ה”עיתונאי” ולא נועה ארגמני, כפי שדווח תחילה.

כוחות הביטחון נכנסו לבית אביו של העיתונאי באמצעות סולם ומספר בני משפחה חוסלו.

רמי עבדו, מייסד והיו”ר של הארגון האירופאי-ים-תיכוני למעקב אחר זכויות האדם, טען מוקדם יותר היום כי נועה ארגמני הוחזקה על ידי צלם הרשת הקטארית עבדאללה אל-ג’מאל. “אחת החטופות הישראליות שחולצה אתמול במהלך הפעולה המשולבת במרכז רצועת עזה, נועה ארגמני, הוחזקה בביתו של עבדאללה אל-ג’מאל, צלם, עורך וכתב באל-ג’זירה וכלי תקשורת פלשתיני נוסף”.

בפעילות בבית נהרגו, לפי עבדו, פאטימה אל-ג’מאל בת ה-36, בעלה העיתונאי, ואביו, ד”ר אחמד, בן 74, וכן בת נוספת.

ברשת החדשות הקטארית הכחישו קשר עם המחבל: “האיש הזה לא מאל-ג’זירה, והוא בכלל לא עבד אצלנו. הוא לא רשום כעובד באל-ג’זירה – לא עכשיו ולא בעבר. איננו מכירים אותו וכל השמועות שנפוצו הן ריקות מתוכן ולא נכונות”.

במבצע ההירואי חולצו לישראל ארבעה חטופים משתי דירות בנוסיראת.

הכוח הפורץ של הימ”מ והשב”כ במבצע נכנסו לעזה לפי דיווחים פלסטינים בתוך משאיות אזרחיות. הלוחמים הגיעו בתוך דקות בודדות לבניינים שבהם הוחזקו החטופים ונכנסו באש לתוך המבנים.

רק בשלב הזה, כאשר חיל האוויר ביצע תקיפה נרחבת בנוסיראת, הוקפצו למקום כוחות נוספים של ימ”מ וצה”ל, טנקים מחטיבה 7 של השריון, ולוחמי צנחנים וכפיר – שסייעו ללוחמי הימ”מ והחטופים לצאת מהמקום.

אש תופת נפתחה לעבר רכב החילוץ בו היו שלושה חטופים, לוחמי סיירת צנחנים הגיעו למקום וסייעו לחלץ את החטופים והכוח חזרה לשטח מדינת ישראל.

החטופים הוחזקו לצד משפחות תחת אבטחה כבדה בנוסיראת, בתוך מבנים של שלוש או ארבע קומות, כאשר 200 מטרים הפרידו בין מבנה למבנה. הגברים החטופים הוחזקו בנפרד מנועה ארגמני.

הכוחות התפצלו לשתיים ופעלו במקביל, מתוך הבנה שאם יפעלו במקום אחד תהיה סכנה לחטופים במוקד השני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות