“נכשלתי במשימת חיי”: מפקד אוגדת עזה הודיע על פרישה מצה”ל

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, הודיע על התפטרות בעקבות מחדלי השבעה באוקטובר: "כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו" • "במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצהיל לאחר 30 שנות שירות"
חיים טוויל
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 20:14

מפקד אודת עזה תא”ל אבי רוזנפלד הודיע הערב (ראשון) על פרישתו מצה”ל – בשל הכישלון ב-7 באוקטובר.

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

במכתבו כתב: “ב-7 באוקטובר נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף. בבוקר שמחת תורה פרצה מלחמה בהפתעה, ללא התרעה. במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים במתקפה כוללת של צבא הטרור חמאס”.

הוא ציין, כי “מתחילת המתקפה פעלנו באוגדה, כל אחד במסגרת תפקידו, לעשות הכל כדי לבלום ולהשמיד את האויב, להציל חיים ולהחזיר את השליטה בשטח. אני מלא הערכה לחטיבות, לגדודים, לכיתות הכוננות ולכל מי שלחם בגבורה, בתנאים הקשים ביותר מול אלפי מחבלים. אני כואב ונושא איתי יום יום את המחיר הכבד ששילמו האזרחים, חיילי וחיילות צהייל וכוחות הביטחון ואת האובדן של חברים רבים”.

רוזנפלד הוסיף: “מאז כבר 8 חודשים שאנחנו נמצאים במלחמה הצודקת ביותר של דורנו. אין לי ספק שצה”ל לא יתעייף וימשיך להילחם עד להשנת מטרותיה ולשינוי יסודי במציאות הביטחונית כך שיותר לא יהיה צבא מחבלים חמוש על גבולנו. רק כך יוכלו היישוביס לחזור לצמוח, לגדול ולשנשג. זה נשמע רחוק, זה יהיה ארוך וקשה – אבל זה יהיה הניצחון שלנו.

“אני מייחל ליום בו כל תושבי העוטף יחזרו לביתם, אבל אני יודע שכדי לחזור לחיות בחבל הארץ הזה אנחנו צריכים ביטחון חזק מאד בכך שמה שקרה לא יוכל לקרות שוב לעולם כדי להשיב את האמון בין תושבי האזור לצה”ל שספג מכה קשה”.

לדבריו, “אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להביא לחזרת כל החטופים לביתם והנעדרים לקבר ישראל. זו משימה צבאית אבל חשוב מכך זוהי חובה מוסרית. תמיד נעמוד לצד המשפחות השכולות ונלווה את הפצועים בגוף ובנפש.

“כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדת 143. במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצהיל לאחר 30 שנות שירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות