זקן המשגיחים: הגה”צ רבי אברהם פולק זצ”ל, משגיח ישיבת סלבודקא

אבל כבד בעולם התורה: בבני ברק נפטר, בגיל 94, זקן המשגיחים, הגאון הצדיק רבי אברהם פולק זצ"ל, משגיח ישיבת סלבודקה שהעמיד אלפי תלמידים • הלוויתו תצא הערב בשעה 22:00 מהיכל ישיבת סלבודקה
יוסף גרינבוים
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 20:07

ברוך דיין האמת: אבל כבד בעולם התורה והמוסר עם הסתלקותו, בגיל 94, של זקן המשגיחים, הגאון הצדיק רבי אברהם פולק זצ”ל משגיח ישיבת סלבודקה שהלך לעולמו בשיבה טובה.

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

המשגיח הרביץ תורה ויראה במשך עשרות שנים בהיכלה של ישיבת סלבודקה המעטירה והעמיד אלפי תלמידים.

רבי אברהם זצ”ל נולד ברומניה לאביו רבי חיים שאול ז”ל ואמו מרת טילה ע”ה. בגיל 17 עזב את רומניה לבדו כשהשיג כרטיס כניסה דרך תנועת השומר הצעיר. בראש השנה תש”ז עלה על סירת דייגים בחופי בולגריה, ובחג הסוכות הגיע לחופי ארץ הקודש – לנמל חיפה.

במשך שבוע סירבו הבריטים לאשר את ירידתם של הפליטים לחוף, ולאחר שבוע ימים הפנו את הסירה לקפריסין שם שהה שלושה חודשים.

בין השוהים באי הבריטי היה גם הגאון רבי משה צבי נריה, ראש ישיבת כפר הרא”ה, שהגיע כדי לעורר יהודים ולהעביר להם שיעורים בגמרא והלכה. שניים היו שאכן נענו לקריאתו, אחד מהם היה הנער אברהם פולק, ומשקיבל את האישור המיוחל ועלה ארצה, מיד שם פעמיו לישיבתו של הרב נריה בכפר הרא”ה.

לאחר מכן בער”ה תש”ח עבר לישיבת סלבודקה על פי המלצת החזון איש, והיה לתלמידו של הגאון רבי  יצחק אייזיק שר, וכן היה מקורב לחזון איש.

נישא לתמר בת הרב אהרון צבי ספראי (שולמן) אחיו של ראש ישיבת סלבודקה רבי מרדכי שולמן, נפטרה בכ”ב באדר א’ ה’תשע”א.

בשנת תשי”ט מונה למשגיח קטן בישיבה, ובשנת תשמ”ח לאחר פטירת המשגיח רבי משה עקיבא טיקוצינסקי מונה למשגיח בישיבה.

היה מוסר מידי שבוע ביום רביעי שיחה בהיכל הישיבה, ומייעץ לבחורי הישיבה ובפרט בענייני שידוכים, במשך עשרות בשנים היה מדריך החתנים של הישיבה.

היה בין מקימי ארגון אהל שרה וכן שימש כיו”ר העמותה והועד המנהל.

בנו הוא אריה פולק חבר מועצת זכרון יעקב. חתניו הם הרב ישראל חיים גינסברגר, לשעבר ראש ישיבה לצעירים דרכה של תורה במודיעין עילית, והרב יהושע רביץ, משגיח בישיבת בית מתתיהו.

הלוויתו תצא הערב בשעה 22:00 מהיכל ישיבת סלבודקה ברחוב הרב שר 12 בבני ברק, בדרכה לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שם ייטמן לצד רעייתו ע”ה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות