נתניהו לפורום הגבורה: “מחויבים לניצחון המוחלט. זה עתיד המדינה”

ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם משפחות שכולות מפורום הגבורה שהביעו בפניו את הדרישה להמשיך את המלחמה עד להבאת הניצחון • נתניהו הדגיש: "אנחנו צריכים את הלכידות של כל העם מול הרצון לעקור ולהשמיד אותנו"
אריה ריבקינד
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 17:41

משפחות שכולות מהנהלת פורום הגבורה – פורום נופלי מלחמת חרבות ברזל, נפגשו היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים.

כולם יתחילו לדבר עכשיו על רפורמת “הסדרי בחירה”. מה הכוונה?

הפגישה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר פנו משפחות הפורום במכתב לחברי קבינט המלחמה וביקשו להיפגש איתם בעקבות הנאום שנשא הנשיא ביידן. במהלך הפגישה הדגישו המשפחות בפני נתניהו את הצורך בהמשך מלחמה ואמרו: “אנחנו מחזקים אתכם, ונהיה פה במאהל הגבורה עד שנהיה בטוחים שישראל משלימה את כל יעדי המלחמה ומביאה ניצחון”.

נתניהו אמר בפגישה לנציגי המשפחות: “עוצמת הלחימה לא תפחת, אלא תגדל ותתעצם. זה לא המקום לספר על עוד פעולות ומבצעים וניסיונות להגיע לעסקה ולעשות הכל על מנת להשיב את החטופים הביתה”.

במהלך הפגישה הסביר ראש הממשלה למשפחות השכולות מדוע העסקה לא יצאה אל הפועל: “לא הייתה עסקה כי אנחנו לא נוותר על השלמת יעדי המלחמה”. לדבריו, “הוויכוח העיקרי מול חמאס – התחייבות לסיים את הלחימה בלי השלמת היעדים. אנחנו צריכים את הלכידות של כל העם מול הרצון לעקור ולהשמיד אותנו. אנחנו במאבק גדול, הלכידות הפנימית קודמת לכל דבר אחר”.

בדבריו, התייחס ראש הממשלה גם ללחץ האמריקני: “האמריקנים לוחצים, אבל זה לא העם האמריקני, הוא תומך בנו. בכל הסקרים הרבה יותר מ-75% מהעם האמריקני תומך בנו”.

הוא הדגיש: “ביטחון ישראל נמצא מעל כל שיקול אחר, אני לא מוכן לוותר ברגעים שקובעים את גורלנו. בכל שלב פעלנו בניגוד ל’המלצות’ ועמדות האמריקנים, נכנסנו קרקעית לעיר עזה, לשיפא, לרפיח, בכל זירה שפעלנו זה היה בניגוד לעמדה שלהם. אני לא מוכן לוותר,  אנחנו לא יכולים ולא רוצים להפקיר את הזירה. אני מעריך את זה שיצאתם לשליחות לחו”ל לארה”ב, זה מאד חשוב הסברה שם – העם האמריקני איתנו. לציבור האמריקני חשוב מאוד שישראל תנצח במלחמה הזאת”.

בפגישה עם ראש הממשלה השתתפה גם רויטל שמיר, אלמנתו של מוטי שמיר הי”ד שהגיעה יחד עם בתה אורי שנולדה לפני ארבעה חודשים. נתניהו התרגש לפגוש את התינוקת, שנולדה מספר חודשים לאחר מות אביה, ואמר: “היא דומה לאבא שלה”.

מדובר בפגישה שניה של שמיר עם נתניהו, כאשר בפגישה הקודמת היא הייתה בסוף ההריון.

לפני כחודש וחצי קיימו המשפחות פגישה נוספת עם ראש הממשלה, גם אז על רקע דיווחים על הסכם כניעה שעליו דובר באותה העת עם החמאס. למחרת הפגישה, הקימו המשפחות את מאהל הגבורה בירושלים, בין משרד ראש הממשלה לבין הכנסת במטרה לעמוד על המשמר ולראות שהממשלה עומדת בהטחתה.

מאהל הגבורה ממשיך לפעול גם בימים אלו מול הסינמה סיטי והמשפחות יפעילו את המאהל מידי יום עד שכל מטרות המלחמה ימומשו.

יהושע שני, אביו של אורי מרדכי הי”ד, שהשתתף בפגישה אמר: “בפגישה שמענו את ראש הממשלה חוזר על ההתחייבות לא להפסיק את הלחימה עד הכרעת החמאס. ראש הממשלה ציין שאכן יש לחצים מארצות הברית, אך קבינט המלחמה לא ייכנעו ללחצים האלו.

“אמרנו לראש הממשלה שבאנו לחזק אותו ואת הממשלה בהמשך הפעלת הלחץ הצבאי עד להשגת הניצחון המוחלט, וכן הדגשנו בפגישה על הצורך בלכידות ואחדות בעת הזאת. בנוסף, הדגשנו בפני ראש הממשלה שבכל וועדת חקירה שלא תקום, חייבת להיות נציגות של פורום הגבורה ששילמו את המחיר הכבד ביותר בממשלה הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות