דיווח ערבי: נועה ארגמני הוחזקה בבית של צלם וכתב אל-ג’זירה

חרדים 10
|
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 13:37
נועה ארגמני, החטופה בת ה-25 ששוחררה אתמול במבצע הירואי יחד עם שלושה חוטפים, הוחזקה – על פי דיווחים ערביים – בביתו של עבדאללה אל-ג’מאל, צלם, עורך וכתב ברשת הקטרית • לפי הדיווח, עבדאללה נהרג יחד עם מספר בני משפחה במהלך ניסיון שלו למנוע את חילוצה של נועה

נועה ארגמני, החטופה בת ה-25 ששוחררה אתמול במבצע הירואי יחד עם שלושה חטופים נוספים, הוחזקה בביתו של צלם אל-ג’זירה.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

לעת עתה אין אימות בצד הישראלי לדיווח.

בדיווח נכתב, כי “אחת החטופות הישראליות שחולצה אתמול במהלך הפעולה המשולבת במרכז רצועת עזה, נועה ארגמני, הוחזקה בביתו של עבדאללה אל-ג’מאל, צלם, עורך וכתב באל-ג’זירה וכלי תקשורת פלשתיני נוסף”.

בדיווח נכתב כי עבדאללה נהרג יחד עם מספר בני משפחה במהלך הניסיון למנוע את חילוצה של נועה.

מנגד, מנהל אלג’זירה בישראל, ווליד אלעומרי, מכחיש את הפרסומים כי החטופה נועה ארגמני הוחזקה בביתו של עיתונאי ברשת הקטרית. אלעומרי אמר לכתב ‘כאן חדשות’  ערן זינגר כי מדובר בשמועות זדוניות: “לא היה ולא נברא. האיש לא עובד ולא עבד אצלנו מעולם”.

הצווים לסגירת ערוץ אלג’זירה בישראל הוארכו ב-45 ימים.

בתוך כך, שר התקשורת שלמה קרעי חתם היום על הארכת הצווים נגד ערוץ אלג’זירה בעוד 45 ימים. החלטה זו התקבלה פה אחד על ידי הממשלה, בהתבסס על חוות דעת מעודכנות מכל גורמי הבטחון, הקובעות באופן חד משמעי כי שידורי הערוץ מהווים פגיעה ממשית בבטחון המדינה.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי, קבע השופט: “התמונה המתקבלת לא מותירה מקום לספק על אודות אופי מערכת היחסים הנמשכת שבין ערוץ אלג׳זירה לבין ארגון הטרור ולכך שהתכנים המשודרים בו משרתים את ארגון הטרור חמאס ומצויה בהם פגיעה משמעותית בביטחון המדינה, הנתונה במלחמה קשה בארגון הטרור.”

שר התקשורת אמר: ״לא נאפשר לערוץ הטרור אלג’זירה לשדר מישראל ולסכן את לוחמינו. לאור חומרת הפגיעה בבטחון המדינה על ידי ערוץ הטרור אלג’זירה, אני משוכנע שצווי הסגירה יוארכו גם בהמשך בד בבד עם הארכת הוראת השעה הקבועה בחוק, המסמיכה את שר התקשורת לפעול כנגד גופי שידור זרים הפוגעים בבטחון המדינה.

הצעת ‘חוק אל-ג’זירה’, לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה אושרה בסוף חודש שעבר, בקריאה שניה ושלישית. את ההצעה קידם שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד, והיא אושרה ברוב של 71 תומכים מול 10 מתנגדים.

הצעת החוק קובעת כי אם שוכנע ראש הממשלה שהתכנים המשודרים של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה להורות על פעולות שונות.

היום אמור היה לפקוע הצו אותו הוציא משרד התקשורת, והשר קרעי, כאמור, החליט האריכו.

אתמול שוחררו במבצע הירואי ארבעת החטופים: אלמוג מאיר ג’אן, אנדרי קוזלוב, שלומי זיו ונועה ארגמני. החטופים הוחזקו לצד משפחות תחת אבטחה כבדה בנוסיראת, בתוך מבנים בני שלוש או ארבע קומות, כאשר 200 מטרים הפרידו בין המבנים והגברים החטופים הוחזקו בנפרד מהמקום בו הוחזקה נועה.

הכוחות התפצלו לשתיים ופעלו במקביל, מתוך הבנה שאם יפעלו במקום אחד תהיה סכנה לחטופים במוקד השני. הכניסה לשתי הדירות נעשתה עם מכת אש לאור יום. מתוך המבנה מחבלים פתחו באש לעבר רכב החילוץ שבו שהו לוחמי הימ”מ, וגלגליו התפנצ’רו. אחרי חיסול המחבלים, הם הצליחו לחלץ את נועה ושלושת החטופים.

המבצע המיוחד אושר כבר שלוש פעמים, ובוטל לנוכח תנאים מבצעיים שלא אפשרו את יציאתו אל הפועל – בשל גורמים שעלולים היו לסכן את חיי החטופים. הוחלט להוציא את הפעולה לדרך אתמול, לאחר שהבשילו התנאים, ומדד הסיכון לחטופים והכוחות היו המצומצמים ביותר.