נתניהו: ההישג הכביר זקף קומתו של העם, אבל היה כרוך בכאב גדול

בהתרגשות שעדיין ניכרת על פניו, פתח נתניהו את ישיבת הממשלה השבועית, כשהוא מביט קדימה אל שחרור שאר החטופים • "ביום שמחת תורה פקד ארנון זמורה גילה גבורה יוצאת דופן. אתמול, ערב מתן תורה, הוא שוב גילה גבורה עילאית והפעם מסר את חייו כדי להציל את בני עמו"
חרדים 10
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 13:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, למבצע החילוץ של ארבעת החטופים ולנפילת לוחם הימ”מ ארנון זמורה הי”ד.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

“אתמול, במבצע הירואי שעוד ידובר בו, מדינת ישראל השיבה הביתה ארבעה מחטופיה: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. ברוכים השבים הביתה. ברכות לרמטכ”ל ולצה”ל, לראש השב”כ וללוחמי השב”כ, למפכ”ל וללוחמי הימ”מ. לוחמינו הגיבורים הסתערו כאיש אחד אל תוך האש, הם חיסלו את המחבלים ושיחררו את החטופים”.

נתניהו שחזר: “ביום חמישי בערב, כשאישרתי סופית את המבצע המורכב והמסוכן הזה, עמדו לנגד עיניי שני שיקולים עיקריים: ראשית – המחויבות שלנו להשיב את כל החטופים הביתה. שנית – הידיעה שאפשר לסמוך על הלוחמים שלנו, שאין טובים מהם בעולם. ההישג הכביר אתמול זקף את קומתו של העם, ואני חייב להגיד: הוא זקף את קומתם של תומכי ישראל ברחבי העולם כולו. אבל הוא היה כרוך בכאב גדול: נפילתו של גיבור ישראל, לוחם הימ”מ, פקד ארנון זמורה ז”ל.

“אמיר עופר היה פקודו של אחי יוני ז”ל, שנפל במבצע לשחרור החטופים באנטבה ב-1976. אמיר היה הלוחם הראשון שפרץ לטרמינל הנוסעים שבו הוחזקו החטופים”.

נתניהו ציטט את דבריו של עופר: “לפני כמה שנים הייתי בהופעה. ניגש אלי בחור מקסים, אמר לי שהוא קצין בימ”מ. הוא ביקש שאבוא להרצות בימ”מ על אנטבה. כמובן שהסכמתי”.

ראש הממשלה הוסיף וציטט: “ב-16 באוקטובר, כותב אמיר, כלומר כמה ימים אחרי קרבות הבלימה בעוטף: ‘קיבלתי טלפון מארנון: ׳אני חייב לדבר איתך׳, הוא אמר לי. זאת הייתה היציאה הראשונה של ארנון מהקרבות בעזה מאז תחילת המלחמה. דיברנו שעתיים. הוא סיפר לי בפירוט רב איך הוא וחבריו הותקלו בצומת יד מרדכי, איך שלושה טילי RPG החטיאו אותו במילימטרים, איך האינטואיציה שלו לעצור כמה קילומטרים לפני הצומת ולהתחגר הצילה את כל הכוח, איך נלחמו כמו אריות, איך טענו 4 פעמים את כל המחסניות ביום הראשון ודילגו מהצומת לשדרות, ומשדרות לאופקים, ומאופקים לבארי, ואיך בכל מקום היו בשפיץ. ארנון סיפר לי איך ליבו נשבר בבארי. וכל הזמן הוא שאל אותי ׳איך אתם הצלחתם ואנחנו לא’.

“ראיתי לפני גיבור אמיתי, בן אדם מוסרי בצורה יוצאת דופן. הלכתי הביתה, חשבתי על הסיפור של ארנון וכתבתי לו: ‘לקח לי כמה שעות לעכל את הסיפור שלך. הייתם ממש גיבורים ואתה תפקדת באופן יוצא מגדר הרגיל בתנאים הכי קשים. גם הפתעה אסטרטגית, גם הפתעה טקטית, גם לחימה בשטח מלא באזרחים וגם מעטים מול רבים׳”.

נתניהו פנה לשרי הממשלה ואמר: “ביום שמחת תורה פקד ארנון זמורה גילה גבורה יוצאת דופן. אתמול, ערב מתן תורה, הוא שוב גילה גבורה עילאית והפעם מסר את חייו כדי להציל את בני עמו. ארנון ייזכר לעד בדברי הימים של עמנו.

“בדומה לתמיכת ממשלת רבין בהצעה לקרוא למבצע לשחרור החטופים באנטבה – ‘מבצע יונתן’, על שמו של מפקד הכוח המסתער שנפל בקרב, אני בטוח שגם הממשלה שלנו תומכת פה אחד בהצעה לקרוא למבצע שחרור החטופים בעזה – ‘מבצע ארנון’, על שמו של מפקד הכוח המסתער שנפל בקרב – גיבור ישראל ארנון זמורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות