מאמר המערכת ב’טלגרף’: “חילוץ החטופים מדגיש חולשת המערב”

במאמר מערכת של עיתון ה'טלגרף' הבריטי נכתב לאחר חילוצם של ארבעת החטופים במבצע ההירואי, כי המאמצים הנועזים של ישראל לשחרור החטופים רק מדגישים את חולשת המערב שקורא לסיים את המלחמה • "בכוח ובכוח בלבד הובטח חירותם של בני הערובה הללו" 
חרדים 10
ג' סיון התשפ"ד / 09.06.2024 09:04

במאמר מערכת של עיתון ה’טלגרף’ הבריטי נכתב אמש, לאחר חילוצם של ארבעת החטופים מלב עזה, כי המאמצים הנועזים של ישראל לשחרור החטופים רק מדגישים את חולשת המערב שקורא לסיים את המלחמה.

“לו התקבלו דרישות חלק מהפוליטיקאים הבריטיים והמערביים חלק מהחטופים לא היו חוזרים הביתה. בכוח ובכוח בלבד הובטח חירותם של בני הערובה הללו”.

במאמר נכתב: “הקריאות להפסקת החד-צדדית של הפעולות הצבאיות הישראליות גם בהיעדר פירוק הכרחי של חמאס, וללא שחרור הכרחי של החטופים המוחזקים ברצועת עזה, היו נפוצות – באופן מייאש.  אילו היו שמים לב אליהם, סביר להחריד שארבעת האנשים האלה לעולם לא היו משתחררים להצטרף שוב ליקיריהם”.

עוד הודגש במאמר, כי חמאס בחר לפעול מאזור מאוכלס בצפיפות, כאשר לוחמיו חסרי המדים מבקשים להשתמש באזרחים כמגן אנושי.

“ואכן, תגובתו של הארגון לחילוץ הייתה להציע שהוא יוכל לפנות ללקיחת בני ערובה נוספת. מדוע לא, כאשר 7 באוקטובר זכה כל כך טוב בניצחון תעמולה מרהיב ברחבי העולם, כאשר מספר מדינות בוחרות להכיר בפלשתין?”, נכתב.

במערכת התייחסו להכרה במדינה פלשתינית בזמן המלחמה והבהירו: “זו טעות איומה של פוליטיקאים מערביים – בבריטניה ובמקומות אחרים. כל רסיס של לגיטימציה בהכרה בפלשתין הוא ניצחון עבור חמאס, שמבין כי הטקטיקות האלימות שלו וחטיפת אזרחים יתוגמלו על ידי מערב מפנק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות