“כששמעתי ‘היהלום בידינו’, הלב התרחב”: נתניהו נפגש עם החטופים

ראש הממשלה סיפר על המבצע לשחרור החטופים, לאחר שנפגש איתם ועם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא • "מבצע הירואי שיירשם בתולדות המבצעים, בתולדות הגבורה של עם ישראל"
אריה ריבקינד
ג' סיון התשפ"ד / 08.06.2024 21:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה מהמרכז הרפואי שיבא, לאחר שנפגש עם החטופים שחולצו ובני משפחותיהם.

“זהו יום מרגש מאין כמוהו, יום מרגש לכל אזרחי ישראל ולרבים בעולם, ויום מרגש לי אישית. אני פגשתי עכשיו את אנדריי, את שלומי, את אלמוג ואת נועה. אמרתי להם: ‘ברוך שובכם הביתה’. פגשתי את המשפחות שלהם, שוב. רעייתי ואני נפגשנו איתן פעמים רבות. חיבקתי אותן.

יעקב, אבא של נועה חגג את יום ההולדת, חגגנו את יום ההולדת שם – ליד בתו שחזרה מהשבי, והוא אמר: ‘קיבלתי את המתנה הכי טובה שאפשר לצפות לה’.

אנדריי סיפר לי שהייתה לו מחברת בשבי, וכל יום הוא היה כותב שורה אחת: ‘כל יום מתנה’. ‘פאדרוק’. כל יום פאדרוק, הם אמרו לי: ‘כאילו נולדנו מחדש’ –  וזה באמת מה שקרה.

ואני רוצה לחזור ולהבהיר – אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות, עוד אפשרויות.

כשהמבצע הזה הובא לפניי לאישור סופי ביום חמישי בערב, אני ידעתי שהוא מאוד מורכב, והוא מאוד מסוכן. אני רוצה להגיד לכם שהמרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה, ידעתי זאת. אבל עם זאת, אישרתי אותו ללא היסוס משום שאני סומך על השב”כ, על צה”ל, על משטרת ישראל, אני סומך על הגיבורים, הלוחמים של הימ”מ והשב”כ שהסתערו אל מול האש, חיסלו את המחבלים, שיחררו את החטופים.

כשאני שמעתי ‘היהלום בידינו’ – החטופים, השו”ן בידינו, הלב התרחב בגאוות אין קץ וגם באנחת רווחה. זה הצליח.

 

זה מבצע הירואי שיירשם בתולדות המבצעים, בתולדות הגבורה של עם ישראל, אבל הוא לא בא בלי מחיר. אני יודע שיש מבצעים שנרשמים בתולדות עמנו, שעושים גאווה ותהילה לדורות, אבל גם כרוכים בכאב אישי נורא, וכך היה גם הפעם בנפילת אחד מטובי בנינו, פקד ארנון זמורה, קצין הימ”מ ז”ל. אני יודע איזה כאב עובר על משפחתו, אבל אני יודע גם שתהילת עולם קשורה בשם ובזכרון יקירם שנפל. הוא וחבריו הגיבורים זקפו את קומת העם, הם הוכיחו שלמדינת ישראל יש את הכוח, החוכמה והרצון להילחם במבקשי נפשנו, את התושייה, את הגבורה, ושצה”ל יכול להגיע לכל מקום.

אנחנו נחזיר את כל חטופינו בדרך זו או בדרך אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות