מבצע חילוץ החטופים ייקרא ‘מבצע ארנון’: על שם מפקד הימ”מ שנפל

המבצע בו חולצו בחיים החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו ייקרא על שמו של פקד ארנון זמורה הי"ד שנפצע בקרב עם מחבל במהלך החילוץ • הלווייתו - בשעה 16:00 בחלקה המשטרתית בהר הרצל
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ד / 08.06.2024 20:47

מבצע חילוץ ארבעת החטופים שהתרחש היום (שבת) – שזכה במקור לשם ‘זרעי קיץ’ ייקרא ‘מבצע ארנון’ על שמו פקד ארנון זמורה הי”ד, מפקד הימ”מ שנפל במהלך המבצע.

ארנון נפצע קשה בלחימה, כשהוביל צוות שפרץ לתוך המקום בו הוחזקו שלושה מהחטופים.

הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר, פונה לבית חולים ובהמשך נקבע מותו.

זמורה הי”ד, בן 36, הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

הלווייתו תתקיים ביום ראשון בשעה 16:00 בחלקה המשטרתית בהר הרצל.

הוא הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, ויחד עם צוותו חיסל 37 מחבלי נוח’בה באותו יום. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי.

ארנון הוא החלל ה-11 של הימ”מ מאז תחילת המלחמה. 9 לוחמים נפלו ב-7 באוקטובר, ורב פקד ייטב לב הלוי הי”ד נפל בטולכרם לפני כחודש.

ארנון שירת בימ”מ כ-8 שנים והשתתף באין-ספור פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור. הוא הציל פצועים תחת אש, פעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות.

בהצהרה לתקשורת לאחר שחרור החטופים אמר ראש הממשלה נתניהו “אני יודע איזה כאב עובר על משפחתו, אבל אני יודע גם שתהילת עולם קשורה בשם ובזיכרון יקירם שנפל. הוא וחבריו הגיבורים זקפו את קומת העם, הם הוכיחו שלמדינת ישראל יש את הכוח, החוכמה והרצון להילחם במבקשי נפשנו, את התושייה, את הגבורה, ושצה”ל יכול להגיע לכל מקום”.

משפחתו של פקד ארנון זמורה הי”ד: “אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל.

“ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק אשר האמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע.

“ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות