במבצע דרמטי: ארבעה חטופים שהוחזקו בשני בתים חולצו בחיים

החטופים נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג'אן (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27) חולצו היום מרצועת עזה בפעולה מיוחדת • במסגרת המבצע כוחות מיוחדים פשטו על שני מבנים שונים בנוסיראת: באחד הוחזקה ארגמני ובשני הוחזקו ג'אן, קוזלוב וזיו • לוחם הימ"מ נהרג במבצע החילוץ
חיים טוויל
ב' סיון התשפ"ד / 08.06.2024 20:39

החטופים נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג’אן (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27) חולצו היום (שבת) מרצועת עזה בפעולה מיוחדת של כוחות הביטחון.

הארבעה נחטפו ממסיבת הטבע ברעים, שם עבדו או בילו לצד חבריהם.

במבצע ההירואי נהרג לוחם הימ”מ פקד ארנון זמורה הי”ד.

החטופים הועברו לבית החולים שיבא תל השומר, והתאחדו עם בני משפחותיהם. ארגמני עברה בהמשך לבית החולים איכילוב, שם מאושפזת אמה ליאורה שחולה בסרטן.

דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה מיוחדת: “הם כולם בריאים, ומצבם הרפואי תקין, והם נמצאים בבית החולים שם יעברו בדיקות רפואיות ויתאחדו עם משפחותיהם. הארבעה חולצו במבצע חילוץ נועז לאור יום, במהלכו פשטו לוחמי ימ”מ ושב”כ בלב רצועת עזה וחילצו תחת אש”.

הוא עדכן כי לוחם ימ”מ נפצע באורח קשה בפעולה, ובהמשך הודיעה המשטרה כי מותו של הלוחם – פקד ארנון זמורה – נקבע בבית החולים. זמורה היה בן 36 במותו, והתגורר בשדה דוד שליד שדרות. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

דובר צה”ל הגרי העביר מסר לחמאס: “אנחנו נחושים מאוד להחזיר הביתה את החטופים, ונעשה את זה בכל הדרכים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נועה ארגמני לאחר שהגיעה לבית החולים.

“מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן”, אמרה ארגמני לנתניהו. הנשיא יצחק הרצוג שוחח עם ארגמני גם הוא, ואמר לה: “נועה, אני כל כך מתרגש לשמוע את קולך”. היא הודתה לנשיא ואמרה: “תודה על הכול, אני כל כך שמחה להיות פה. תודה על הרגע הזה”.

מדובר במבצע החילוץ השלישי עד כה של חטופים חיים מאז תחילת המלחמה.

בפברואר האחרון חולצו מרפיח פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, אחרי 129 ימים בשבי, ובסוף אוקטובר חולצה החיילת אורי מגידיש. כעת לפי ההערכות מוחזקים ברצועה 120 חטופים – שרבים מהם אינם חיים.

שר הביטחון יואב גלנט מסר לאחר הפעולה: “נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי, כמה טוב שאתם איתנו. בפעילות מבצעית הירואית, לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד- כוחות צה”ל, שב”כ וימ”מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות