דיווחים: צה”ל הגיע עד לים ברפיח, השתלט לחלוטין על ציר פילדלפי

שריפה פרצה בכפר כנא כתוצאה מיירוט באזור • אזעקות הופעלו בנוף הגליל וביישובי הסביבה • ראש הממשלה נתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני ב-24 ביולי • עדכונים שוטפים
חרדים 10
א' סיון התשפ"ד / 07.06.2024 17:27
היום ה-245 למלחמה I עדכונים שוטפים:

15:20 – דיווחים פלסטיניים: צה”ל השלים את ההשתלטות על ציר פילדלפי והגיע מערבה עד הים

לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות צה”ל הגיעו עד לים ברפיח והשתלטו על כל ציר פילדלפי, עד המפגש בינו ובין הים. תושבים דיווחו שזיהו כוחות צה”ל גם באזור אל-עזבה – בדרום-מערב רפיח, ליד הים.

עוד דווח כי בעיר הדרומית התפתחו חילופי אש וקרבות פנים אל פני בין צה”ל לחמאס. הפלסטינים מדווחים כי לפחות שניים נהרגו בחילופי האש ברפיח,

14:45 –  שריפה פרצה בכפר כנא כתוצאה מנפילת שברי מיירט

14:38 – אזעקות בנוף הגליל וביישובי הסביבה

הדי פיצוצים נשמעו באזור, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית והאזעקות הופעלו ככל הנראה מחשש לנפילת שברי מיירט. לפי שעה לא ברור אם יורטה מטרה אווירית חשודה או שמא מדובר בהתרעת שווא.

13:10 – נשק בעריסת תינוק ואיתור מחסני אמל”ח: תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי חטיבת הנח”ל במרחב רפיח

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח”ל, שפועלים בשבועות האחרונים במרחב רפיח תחת אוגדה 162, איתרו אמצעי לחימה רבים, בהם טילי RPG, משגרים, קלאצ’ים ומחסניות. הלוחמים איתרו נשק בעריסת תינוק.

בצה”ל הסבירו כי הכוחות מאתרים ומשמידים פירים במרחב, ביניהם פירים המוסתרים במבני מגורים ומכילים אמל”ח רב. הלוחמים מנהלים קרבות פנים מול פנים עם מחבלים חמושים בעל ובתת-קרקע. בהכוונת מכלול האש החטיבתי נתקפו תשתיות טרור, ביניהם מרחבי שיגור מהם בוצע ירי לעבר הכוחות, תוואי תת-קרקע ועמדות תצפית וצליפה ששימשו את המחבלים בפעולות נגד כוחותינו.

11:10 – צה”ל: עשרות מחבלים חוסלו במרכז הרצועה, ברפיח אותרו פירים ואמצעי לחימה רבים

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לתמרן במזרח אל בוריג’ ובמזרח דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, כך עדכן דובר צה”ל. הלוחמים חיסלו עד כה עשרות מחבלים, איתרו פירים והשמידו תשתיות טרור במרחב. חיל האוויר, בשיתוף כוחות האוגדה, תקף וחיסל ראש חוליית שיגור תמ”ס ומחבל נוסף שירה על הכוחות.

עוד נמסר כי כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה, משמידים תשתיות טרור ומחסלים מחבלים. ביממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הצטרפו ללחימה במרחב.

לוחמי אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח. הלוחמים איתרו במהלך פשיטות ביממה האחרונה פירים ואמצעי לחימה רבים, בהם נשקים, רימונים, ווסטים ומחסניות. באחת התקיפות במרחב, מטוס קרב של חיל האוויר תקף וחיסל מחבל חמוש ששהה במבנה ממולכד

10:19 – התרעת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים

התרעת צבע אדום הופעלה במגן ועין הבשור שבעוטף עזה. אין נפילות ביישובים וזוהתה נפילה אחת בשטח פתוח. לא ידוע על נזק ואין נפגעים בגוף. גורמי הביטחון מבצעים סריקות.

9:10 – דיווח: קטאר איימה על בכירי חמאס שיגורשו מדוחה אם יתנגדו לעסקה

ב-CNN דווח כי קטאר איימה שתגרש את בכירי חמאס מדוחה, אם ארגון הטרור לא יקבל את ההצעה לעסקה. זאת, בעקבות לחץ של גורמים אמריקנים ולאחר חודשים שבהם הזהירה את חמאס שתקדם מהלך זה.

8:05 – צה”ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

דובר צה”ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב ג’בל רזלן, לצד מבנים צבאיים של הארגון במרחבים רמיה וכפר כילא שבדרום לבנון.

05:05 – רשמית: נתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני ב-24 ביולי

מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיטש מקונל ויושב ראש בית הנבחרים מייק ג’ונסון בהודעה רשמית: ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא דברים בקונגרס ב-24 ביולי. במכתב מטעמם נמסר: “כדי להדגיש את הסולידריות של אמריקה עם ישראל, אנו מזמינים אותך לחלוק את החזון של ממשלת ישראל להגנה על הדמוקרטיה, למלחמה בטרור ולכינון שלום צודק ובר-קיימא באזור”.

נתניהו קיבל את ההזמנה והשיב: “אני מאוד נרגש על הזכות לייצג את ישראל בפני שני בתי הקונגרס ולהציג את האמת על המלחמה הצודקת שלנו נגד אלה שמבקשים להשמיד אותנו בפני נציגי העם האמריקני וכל העולם”.

03:59 -| צבא ארה”ב: ביממה האחרונה השמדנו שמונה מל”טים חות’ים ושני כלי שיט בים האדום

00:20 – כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה באזור באזור ג’זין, כ-30 ק”מ צפונית לגבול

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות