סוכלה תכנית של פורעים לפגוע בשוטרים בהר הבית

יוני גרין
|
י"ט תשרי התשע"ה / 13.10.2014 10:05
שוטרים עלו להר הבית בעקבות מידע מודיעיני על עשרות פורעים ערבים שנערכו במתחם להתעמת עם השוטרים • כוח המשטרה מצא במסגד אל אקצא מצבורי אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה • בנוסף הכינו הפורעים ציוד שנועד לחסום את דרכם של השוטרים • כוח המשטרה הפתיע את הפורעים – ונעל אותם בתוך המסגד

השוטרים הפתיעו את הפורעים:  במשטרת ירושלים נאסף מודיעין על פורעים ערבים אשר שהו במהלך הלילה בהר הבית מתוך כוונה לפגוע בכוחות הביטחון ובמתפללים היהודים במהלך החג.

מהמידע שנאסף עלה, כי הפורעים אספו אבנים, זיקוקין והכינו בקבוקי תבערה בתוך מסגד אל אקצא, במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים בהר הבית.

בנוסף, הקימו הפורעים מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים אשר מוסמרו לדלתות המסגד, מוטות ברזל, קרשים מעץ וגדר תיל מתולתלת שקובעה לדלתות, שיבלמו כל ניסיון לסגור את הדלתות.

הפורעים הקימו בתוך המסגד מחסומי עץ ורשת שישמשו כמסתור עבורם, כאשר לפי התכנית, מאחורי מגנים אלו יוכלו להשליך את האבנים והזיקוקין לעבר השוטרים.

עם סיום תפילת הפג׳אר (תפילת הבוקר) זוהו מספר רעולי פנים כשהם עם אבנים ומחזקים את המחסומים בכניסה למסגד. כוח משטרה גדול בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב יוסי פרינטי, נכנס למתחם הר הבית והפתיע את הצעירים, שנמלטו לתוך מסגד אל אקצא – והתבצרו מאחורי המחסומים שהכינו ויידו אבנים וזיקוקין לעבר השוטרים.

כוח המשטרה הדף אותם תוך שימוש באמצעים מיוחדים, והסיר תוך זמן קצר את המחסומים שהוצבו, ונעל את דלתות המסגד, כשרעולי הפנים בתוכו.

בשעה 07:30 נפתח הר הר הבית כמתוכנן לביקורים.

במשטרה אמרו הבוקר: “משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה הנחושה והנחרצת אל מול פורעי החוק, תפעל למעצרם והבאתם לדין”.

התפרעויות בהר הבית