חנק את הנוסע החרדי, הכה, ניסה לעוור, ודרש שיתנצל בפני ‘אללה’

נהג האוטובוס הערבי של 'קווים' שתועד תוקף נוסע חרדי הובא לדיון בבימ"ש: "שבר את משקפיו, התיז קפה רותח, נסה לעקר את עיניו באצבעות" • פרקליט הנוסע: "זו תקיפה אכזרית ואנטישמית. מרשי אמר כי העדיף למות כיהודי ולא לקיים את דרישת הנהג לבקשת סליחה מ'אללה' של הנהג"
חיים טוויל
א' סיון התשפ"ד / 07.06.2024 14:53

הבוקר (שישי) הובא נהג אוטובוס ערבי של חברת ‘קווים’, אשר תועד תוקף באכזריות נוסע חרדי על כביש 4, סמוך למחלף בר אילן – לדיון בבית המשפט.

הנהג, בן 28 מירושלים, תקף את היהודי באופן קשה והמשיך לתקוף גם כאשר ניסה להיכנס לאמבולנס שהוזעק למקום. לטענת פרקליטו של הנוסע, הנהג קילל אותו בערבית, דרש ממנו להתנצל בפני ‘אללה’ ושבר את משקפיו.

הנהג נעצר אתמול לאחר חקירה במשטרה.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את הפצוע, שלח מכתב למשטרת מסובים בבקשה להעמיד לדין את הנהג התוקף.

במכתב תואר כי התקיפה בוצעה השבוע ביום שלישי בקו 139 של חברת ‘קווים’, בעת שנסע  מביתר עילית לבני ברק. הנוסע החרדי לחץ על כפתור ה’עצור’ בכדי לרדת במחלף מסובים, אולם הנהג לא עצר. היות ולוח האוטובוס הראה על ‘עצור’ עצר הנהג במחלף בר אילן, אך הנוסע העדיף להמשיך לתחנה אחרת, בעקבות הדילוג על התחנה המקורית.

או-אז עצר הנהג את האוטובוס והודיע שאינו ממשיך עד שיגידו מי לחץ על פעמון ה’עצור’. לאחר זמן, בו הנהג לא ממשיך בנסיעה, הסביר הנוסע כי לחץ על הכפתור בתחנה הקודמת.

“הנהג החל לצעוק לעבר מרשי, ומרשי אמר לו שיסע. או אז נטל הנהג כוס קפה רותח, התיז אותה לעבר מרשי והחל לקלל אותו בקללות קשות. מרשי, שמבין ערבית, אמר לנהג כי הוא מבין את הקללות. הנהג ניגש למרשי בצורה מאיימת ואמר לו במבט רצחני שהוא לא יעזוב אותו עד שמרשי יבקש סליחה מ’אללה’. מרשי ענה לו שהוא יהודי ואינו מתכוון לבקש סליחה”.

בשלב הזה, לדבריו, נצמד נהג האוטובוס לנוסע ואיים עליו בידיו. הנוסע ניסה להדוף את הנהג, והנהג החל לחבוט בו באגרופים. “הנהג שבר את משקפיו של מרשי והחל לנסות לחנוק אותו, תוך שהוא שולח אצבעות לעבר עיניו ומנסה לעוור אותו. מרשי נאבק בנהג במשך זמן רב, תוך שאזרחים מזעיקים משטרה ואמבולנס למקום”.

גם כאשר התפנה הפצוע לאמבולנס שהגיע, ניסה – לדברי הפרקליט – הנהג להיכנס לאמבולנס ולהמשיך לפגוע בו, תוך שאנשי צוות ההצלה מונעים זאת ממנו.

הפצוע פונה לבית החולים והגיש תלונה במשטרה באותו הלילה.

“מרשי תיאר בפני שהוא חש שאלו רגע חייו האחרונים, ושהנהג גמר אומר לרצחו”, מתאר עו”ד בלייכר במכתב. “מרשי אמר כי העדיף למות כיהודי ולא לקיים את דרישת הנהג לבקשת סליחה מ’אלהי הניכר’ של הנהג. מדובר באירוע אנטישמי מובהק של נהג אוטובוס אנטישמי, אשר מופקד על חייהם של אזרחים ישראלים ויהודים רבים. האירוע חייב להיות מטופל בכל החומרה”.

עו”ד חיים בלייכר אומר: “מדובר במקרה מחריד בו נהג אוטובוס, אשר חיי אזרחים רבים מופקדים בידיו יום יום, מתעצבן ומיד משתמש במוטבים אנטישמים: מכריח את היהודי להגיד סליחה מ’אללה’, מכה אותו מכות רצח של ממש, מנסה לעקר את עיניו באצבעות וחונק אותו מספר פעמים. האירוע חייב להדליק נורה אדומה לגבי זהות הנהגים שעובדים בתחבורה הציבורית. מדובר בנהג המהווה סכנה ביטחונית מיידית לאוכלוסייה היהודית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות