מזכיר הממשלה ליועמ”שית: הקמת ועדת חקירה? טרם בשלה השעה

אחרי שדרשה מנתניהו הקמת ועדת חקירה כדי להתמודד "עם הסיכונים במישור המשפטי הבינלאומי": מזכיר הממשלה יוסי פוקס מסביר כי אין זה הזמן המתאים להקמת הוועדה • "ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה עצימה וטרם בשלה השעה לחקור את כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה"
אריה ריבקינד
א' סיון התשפ"ד / 07.06.2024 13:59

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הגיב היום (שישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לאחר  שפנתה אמש לראש הממשלה כדי שיקדם הקמת ועדת חקירה למחדלי ה-7 באוקטובר.

“נושא הקמת ועדת חקירה ממלכתית מצוי בסמכותה הבלעדית של ממשלת ישראל”, כותב פוקס לבהרב מיארה.

פוקס הדגיש במכתבו ליועמ”שית: “הישיבה אליה התייחסת בפתח מכתבך, לא עסקה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה. בישיבה נדונה האפשרות להקמת ועדת חקירה אך ורק לבחינת הטענות נגד ישראל בערכאות הבינלאומיות ביחס למדיניותה ההומניטרית של ישראל ברצועה לאחר פרוץ המלחמה”.

הוא פירט, כי “במסגרת זו, המליץ הצוות המשפטי לבחון הקמת ועדת חקירה ממלכתית למטרה זו בלבד אך המלצה זו טרם הובאה בפני שרי הממשלה”.

פוקס מסביר במכתבו כי אין זה הזמן המתאים להקמת הוועדה. “ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה עצימה וטרם בשלה השעה לחקור את כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה”.

בהרב מיארה כתבה במכתבה אמש כי ועדת חקירה ממלכתית היא “המנגנון החוקי המתאים” לבחינת סוגיות בהיקף ובמידת החשיבות הלאומית של אירועי מלחמת חרבות ברזל.

לדבריה, “ועדת חקירה היא האמצעי המיטבי להתמודדות עם הסיכונים הנוכחיים במישור המשפטי הבינלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות