קהלני: ‘מה שקורה כרגע בלבנון מבייש את ישראל, אנחנו מושפלים’

תא"ל בדימוס אביגדור קהלני טוען כי על האחראים במחדל להתפטר - אבל לא בזמן מלחמה: "כרגע אני מעדיף את המטאטא הישן שיודע איפה הלכלוך" • על לבנון: "האמריקנים מחזיקים לנו את הידיים קשורות. זה שאנחנו נותנים להשפיל אותנו - זה נזק, והמדינה לא תוכל לשקם עוצמתה"
חרדים 10
א' סיון התשפ"ד / 07.06.2024 13:45

גיבור ישראל, תא”ל במיל’ אביגדור קהלני, התייחס בתוכניתם של רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103FM לשאלה האם על הרמטכ”ל להתפטר וגם לאפשרות של מלחמה בלבנון.

“אני לא אוהב התפטרויות של מטכ”ל ולא של ממשלה במהלך מלחמה. בסוף הם יעזבו את תפקידם כי הם אחראים. אבל כרגע אני מעדיף את המטאטא הישן שיודע איפה הלכלוך, מאשר החדש שמגיע וצריך ללמוד היכן הוא נמצא”, אמר. “כל מי שאחראי צריך לסיים את תפקידו ברגע שיסיים את מלאכתו. צריך לתת לבעלי התפקידים להמשיך כרגע”.

הוא  הוסיף: “אני חושב שכרגע צריך לעצור מינויים. לא ייתכן שהחבילה תוגש לרמטכ”ל הבא כי היא מבושלת ומוכנה כבר במטה הכללי. כמו שרמטכ”ל מבקשים שימשיך את תפקידו, כך גם אחרים. מבחינתי ולפי דעתי, צריך לתת לבעלי התפקידים להמשיך, וביום פקודה כולם יצטרכו להתחלף”.

להערכתו, “שר הביטחון הוא זה שצריך כרגע לנווט את הספינה מבחינת המטה הכללי. ההחלטה כרגע אם למנות את הרמטכ”ל ברגע זה, יכולה להפוך את הרמטכ”ל הנוכחי לברווז צולע”.

על הלחימה בלבנון אמר: “מה שקורה כרגע בלבנון זה מבייש ומשפיל את ישראל. ממשלת ישראל מפגינה חולשה נוראית. היא צריכה לטפל בלבנון. אם הדבר היה תלוי בי, הייתי מקבל החלטות אחרות לגמרי בתור ממשלה, לא בתור צבא”.

קהלני הוסיף: “פה יש כנראה, כי לא ראיתי שום חוזה כתוב, שהאמריקנים מחזיקים לנו את הידיים קשורות. זה שאנחנו נותנים להשפיל אותנו – זה נזק, והמדינה לא תוכל לשקם את עוצמתה”.

קהלני הדגיש: “כמה פצצות על מרכז לבנון, פירוק כל מערכת המים, כל מערכת החשמל, כל מערכת התקשורת, ומייד הם רצים לבוא ולבקש הפסקת אש. ברור שיש לנו מלחמה מול מדינת לבנון ולא עם החיזבאללה. אני חושב שעל השפלה צריך להשיב באש. כרגע במצב הנוכחי אנחנו מושפלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות