בצבא מחפשים: מי הם 3,000 החרדים שיש סיכוי שיתגייסו השנה

על מנת לעמוד ביעד המספרי הראשוני של המדינה לגיוס מיידי של 3,000 חרדים - בצבא טוענים: יש לשלוח 12,000 צווי גיוס, כדי שרבע יגיעו • הבעיה: 9,000 מהמוזמנים עלולים להיחשב כעריקים • כדי להימנע מכך, מתבצעת כעת עבודת מטה לאיתור צעירים שהסיכוי שיתגייסו גבוה יותר
חרדים 10
א' סיון התשפ"ד / 07.06.2024 12:45

על פי ההערכות בצה”ל, יש יותר מ-60 אלף צעירים חרדים שאמורים להתגייס לצה”ל לאחר פקיעת תוקפו של חוק הפטור מגיוס.

אולם, מכיוון שהמספר הוא לא ריאלי מבחינת יכולת הגיוס של צה”ל, בדיון שנערך לאחרונה בבג”ץ הציגה המדינה יעד שלפיו בשלב הראשון יגויסו רק 3,000 צעירים חרדים – בהתאם לשיעור החרדים שאותו יכול צה”ל לקלוט אל שורותיו.

לפי דיווח של לילך שובל ב’ישראל היום’, בדיונים פנימיים שמתקיימים בצה”ל לקראת גיוס חרדים, גורמי המקצוע מעריכים שכדי לעמוד ביעד הראשוני של גיוס 3,000 חרדים, יש לשלוח צווי גיוס ללא פחות מ־12 אלף חרדים – זאת מתוך הנחה שרק כרבע מאלה שיקבלו את הצווים יגיעו לבקו”ם ויתגייסו בפועל.

אלא שהרמטכ”ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט הציגו בדיונים עמדה אחידה, לפיה שליחת 12 אלף צווים – מתוך הנחה שרק רבע מהם יתגייסו בפועל – עלולה ליצור מצב לא רצוי של 9,000 עריקים מהצבא בבת אחת.

לפיכך, התבקשו גורמי המקצוע למקד את הצווים הנשלחים לצעירים חרדים שיש סיכוי גבוה יותר שהם אכן יתגייסו.

לכן, בצה”ל מנסים לאתר כעת את המתגייסים הפוטנציאלים, ולשלוח צווי גיוס בכמות מדויקת ככל שניתן.

לפי הדיווח, בימים אלה מתבצעת עבודת מטה למיפוי של הצעירים החרדים, כדי לשלוח את הצווים לאלו שלגביהם קיים סיכוי גבוה יותר שהם ייענו לצווים ואכן יתייצבו בבקו”ם.

עוד נאמר בדיווח, כי אמנם מספר יעד הצווים כרגע הוא 3,000, אך אם יימצאו למשל 3,500 חרדים שלגביהם קיימת סבירות גבוהה שיתגייסו, יישלחו 3,500 צווים.

כך או אחרת, כדי ש-3000 חרדים יתגייסו עוד השנה, צפויים להישלח צווי גיוס כבר בשבועות הקרובים – לאחר שהשר גלנט יאשר זאת.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה ל’ישראל היום’:  “במסגרת עבודת המטה שנעשתה בהובלת אגף כוח האדם בצה״ל, הוצגה הערכה בסיסית שעל פיה שליחה של כ־12 אלף צווי גיוס עשויה להביא בפועל לגיוס של כ־3,000 מתגייסים חרדים בשנה.

“זאת, לאור העובדה כי הערכות סטטיסטיות באשר לאוכלוסייה זו עדיין אינן מבוססות דיין, והן עוברות תיקוף ודיוק לאורך הזמן. הערכה זו הובאה בפני כלל הגורמים הרלוונטיים אשר עסקו בגיבוש המענה לעתירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות