הפרשן הצבאי: “הרמטכ”ל, הגיע הזמן, זה הצעד הנכון – זוז הצידה”

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע כותב בטור מיוחד, לאחר שיחות עם קצינים: "התובנה המרכזית היא, שרק תזוזה של הרמטכ"ל כראש המערכת תזרים דם חדש בכל הגוף, אנרגיות וחשיבה רעננה"
חרדים 10
א' סיון התשפ"ד / 07.06.2024 11:50

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’, מצטט בטור פרשנות שפרסם הבוקר ב’ידיעות אחרונות ובאתר ynet, בכירים בצה”ל שקוראים לרמטכ”ל הרצי הלוי לסיים את תפקידו, בשל המחדל הצבאי בשבעה באוקטובר.

יהושוע כותב: “משיחות רבות עם קצינים, בקבע ובמילואים, התובנה המרכזית היא שרק תזוזה של הרמטכ”ל כראש המערכת תזרים דם חדש בכל הגוף, אנרגיות וחשיבה רעננה, כי אין ברירה – זה צו השעה”.

הוא מציין כי הרמטכ”ל, בפרישתו, “יוכל להיזכר בדברי הימים כמפקד שספג את המכה הכואבת, ידע לקחת אחריות ולפקד באומץ מלפנים – וברגע הנכון מימש את האחריות גם בזה שהיה הראשון לזוז הצידה. בדוגמה האישית שלו הוביל את המערכת כולה לממש אחריות ולהתחדש. זה הצעד הנכון, זה העיתוי הנכון”.

הפרשן הצבאי כותב עוד: “להרצי הלוי אין צורך בנעליים גבוהות במיוחד כדי להימלט מנחשים בקריה, וזכויותיו הרבות יעמדו לו. אבל השיח סביב הישארותו בתפקיד גם לאחר שמונה חודשים, כשאין הכרעה באופק ויש צורך בלגיטימציה ציבורית למלחמה בצפון, מחלץ אמירות שכמותן לא נשמעו כלפיו, בטח לא מקצינים שנחשבים מערכתיים עד אימה”.

לדבריו, בכירים בצה”ל אומרים: “אנחנו בלופ שאי-אפשר לצאת ממנו אלא אם יעשה את המתבקש. הוא יכול לעשות זאת בצורה מכובדת ולעצור את המחול המטורף הזה, שבו אלוף מכהן, שקול ולא מתלהם, כמו סער צור אומר להלוי שאין לו את הלגיטימציה לסיים את תפקידו לפני שהוא והאלופים האחראים שכשלו יממשו את אחריותם”.

יהושוע, בטור שכתב, לא מוריד את האחריות על הדשדוש בעזה מהדרג המדיני – שלדבריו מצר את צעדי הלחימה, כמו צמצום לאוגדה אחת בתמרון הקרקעי עקב הלחץ הבינלאומי.

“לא סתם הפעולה לא מתנהלת לפי התוכנית המקורית של צה”ל. לדברי גורמים, התכנון היה להטיל שתי אוגדות מתמרנות, אך הדרג המדיני צמצם לאוגדה אחת עקב הלחץ הבינלאומי בכלל והמכבש האמריקני בפרט. בנוסף, כל התקדמות של הכוחות דורשת אישור של הדרג המדיני, בניגוד למבצעים בעיר עזה ובחאן יונס.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות