דיווח: סינוואר העביר מסר למתווכות – חמאס לא יתפרק מנשקו

'הוול סטריט ג'ורנל' דיווח מפי שני דיפלומטים אמריקנים בכירים, כי מנהיג חמאס ברצועה העביר מסר כי יסכים לקבל את העסקה לשחרור חטופים, אם ישראל תתחייב להפסקת אש קבועה - וחמאס "לא יניח את נשקו או יחתום על הסכם שידרוש זאת"
חרדים 10
א' סיון התשפ"ד / 06.06.2024 22:43

‘הוול סטריט ג’ורנל’ דיווח הערב (חמישי) מפי שני דיפלומטים אמריקנים בכירים, כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר הודיע למצרים ולקטר כי יסכים לקבל את העסקה לשחרור חטופים – רק אם ישראל תתחייב להפסקת אש קבועה ולכך שחמאס לא יידרש להניח את נשקו.

בעיתון האמריקני דווח, כי סינוואר הדגיש כי חמאס “לא יניח את נשקו או יחתום על הסכם שידרוש זאת”.

ב’כאן חדשות’ דווח הערב כי ישראל העבירה מסר למתווכות שהיא מצפה לקבל את תשובת חמאס הרשמית לעסקה עד שבת – מועד פרישת שרי המחנה הממלכתי מקבינט המלחמה.

בישראל עדיין מעריכים שתשובת חמאס תהיה בסגנון “כן, אבל” – כלומר תשובה חיובית המותנית בתנאים נוספים. עם זאת, ההערכות בקבינט הן שחברי המחנה הממלכתי לא יחכו לתשובת סינוואר, אם היא לא תגיע בשבת – ויפרשו במועד אותו הגדיר גנץ באולטימטום.

מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כי צה”ל השמיד כמחצית מהכוח הצבאי של  חמאס ברצועת עזה. ברויטרס ציטטו גורמים ישראלים ואמריקנים, שלפיהם יש בין 7,000 ל-8,000 מחבלים של חמאס ברפיח – המהווה המעוז המשמעותי האחרון של ארגון הטרור ברצועת עזה.

כמו כן, צוין כי בכירי הארגון – יחיא סינוואר, אחיו מוחמד סינוואר ומוחמד דף – עדיין בחיים. ההערכה של הגורמים היא שהם מסתתרים עדיין במנהרות עם חטופים ישראלים.

גורם אמריקני בכיר העריך כי הכוח הצבאי של חמאס כרגע כולל בין 9,000 ל-12,000 מחבלים. ההערכות של ארה”ב בתחילת המלחמה לכוח הצבאי של חמאס הצביעו על בין 20,000 ל-25,000 מחבלים.

בהצהרות קודמות של דובר צה”ל נאמר כי כ-14 אלף מחבלים חוסלו, אך לא צוין מי מהם שייך לחמאס ומי מהם לג’יהאד האסלאמי ולארגונים אחרים.

אחד הגורמים שהתראיין לסוכנות היה דובר צה”ל לתקשורת הזרה, פיטר לרנר. לדבריו, ישראל עדיין רחוקה מהשמדת חמאס, אך ארגון הטרור איבד בערך מחצית מהכוח הלוחם שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות