סקר: ליברמן מזנק, יאיר גולן מקים לתחייה את ‘העבודה’

מסקר מנדטים של 'דיירקט פולס' עולה: הליכוד והמחנה הממלכתי מאבדות מנדטים • מפלגת העבודה בראשות היו"ר החדש עולה ל-9 מנדטים ואילו ישראל ביתנו ממשיכה להשאיר את יאיר לפיד מאחור • רוב הציבור סבור: אי אפשר לסמוך על תחקירי הצבא בשאלת האחריות למחדלי 7 באוקטובר
חרדים 10
א' סיון התשפ"ד / 06.06.2024 21:20

מסקר מנדטים חדש של מכון ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום – מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל-25 מנדטים, שני מנדטים פחות מהסקר הקודם.

מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ ממשיכה במגמת הירידה ומקבלת על פי סקר 17 מנדטים בלבד – שניים פחות מהסקר הקודם.

מנגד, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ממשיכה להתחזק ומזנקת ל-14 מנדטים, תוך שהיא עוקפת את יש עתיד של יאיר לפיד – שמקבלת 13 מנדטים, מנדט אחד יותר מהסקר הקודם.

מפלגת ש”ס של אריה דרעי מקבלת 10 מנדטים, עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – 9, ויהדות התורה – 8. כולם  ממשיכות להיות יציבות עם מספר מנדטים זהה לסקר הקודם.

מפלגת העבודה בראשות היו”ר החדש, יאיר גולן, זוכה ל-9 מנדטים – אחד יותר מהסקר הקודם, רע”מ של מנסור עבאס מקבלת שישה מנדטים ואילו הציונות הדתית זוכה ל-5 מנדטים  – אחד יותר מהסקר הקודם. חדשת על עם 4 מנדטים.

מפלגת בל”ד  מקבלת (3%), מרצ והימין הממלכתי של גדעון סער  – לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין שומר על כוחו מהסקר הקודם – עם 57 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מקבל בסקר 53 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים – זהה לסקר הקודם.

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה – בנימין נתניהו או בני גנץ? 43 אחוז מהנשאלים השיבו שנתניהו מתאים יותר לתפקיד לעומת 34 אחוז שבחרו בבני גנץ. 23% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול משמעותית: 45% טענו שבנימין נתניהו לעומת 32% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 23% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

בתוכנית ‘אולפן חמישי’ עם יעקב ברדוגו. פורסם כי רוב הציבור הישראלי חושב שאי אפשר לסמוך על תחקירי הצבא בשאלת האחריות למחדלי ה-7 באוקטובר.

על פי הסקר, 59 אחוז מהציבור חושב שאי אפשר לסמוך על תחקירי הצבא בשאלת האחריות למחדלי ה-7 באוקטובר, בעוד ש-37 אחוז חושבים שכן אפשר לסמוך. לכ-4 אחוז מהציבור לא הייתה עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ, עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה- 6 ביוני 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 778 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.6% ± בהסתברות של 95%.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות