“לא תואם למתווה שלנו”: ישראל מתנגדת למהלך האמריקני באו”ם

בישראל טוענים כי הנוסח החדש שהגישה ארה"ב להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם לא תואם לחלוטין להצעה המקורית - ועלול להכריח את הממשלה להסכים להפסקת המלחמה, בתמורה לשחרור כל החטופים • ישראל העבירה רשמית את התנגדותה להצעת ההחלטה האמריקנית
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשפ"ד / 06.06.2024 20:33

בהצעת החלטה שהגישה היום (חמישי) ארצות הברית למועצת הביטחון של האו”ם, ניכר שינוי בגישה האמריקנית כלפי ישראל.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בעוד הנוסח הקודם של הצעת ההחלטה קרא לחמאס בלבד לקבל את תנאי העסקה לשחרור חטופים, הנוסח החדש קוראים לשני הצדדים – חמאס וישראל – ליישם את ההסכם ללא דיחוי וללא תנאים.

עם זאת, בנוסח החדש צוין כי ישראל כבר אישרה את תנאי ההסכם וכי ארצות הברית קוראת לחמאס לעשות את אותו הדבר. עוד צוין בהצעת ההחלטה כי ארצות הברית מתנגדת לכל ניסיון לשינוי דמוגרפי או גיאוגרפי ברצועת עזה ולהקטנת שטח הרצועה.

ישראל מתנגדת לנוסח החדש שהופץ היום עם פירוט המתווה שהציג נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, בטענה שהוא לא תואם לחלוטין להצעה הישראלית ו”מסנדל” אותה למשוואה, לפיה ישראל מוכנה להפסיק את המלחמה בתמורה לשחרור כל החטופים.

ישראל העבירה רשמית את התנגדותה להצעת ההחלטה האמריקנית. בין היתר בגלל הסעיף שקורא לעצירה קבועה של “הפעולות העוינות” בתמורה לשחרור חטופים, שכן ישראל מתנגדת לנוסח שמגדיר את עצירת המלחמה.

מאז שפורסמה ההחלטה פועלים גורמים ישראליים מול מקביליהם האמריקנים, בהם שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן, שמסר את העמדה הישראלית לשגרירת ארה”ב באו”ם לפני שההחלטה שתעלה להצבעה ביום שני. ישנם סעיפים נוספים שהשגריר באו”ם גלעד ארדן דרש שישונו בהצעה האמריקנית.

העמדה הישראלית מבקשת לשנות את שפת המתווה שיעלה להצבעה ולחזור לנוסח הקודם.

ב’פוליטיקו’ פורסם היום כי הנשיא ביידן מפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את העסקה. זאת, במקביל ללחץ המסיבי שמפעיל הממשל האמריקני על חמאס לקבל את המתווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות