החשב הכללי איים על רשתות חינוך החרדיות – וחטף מתקפה מסמוטריץ

החשב הכללי במשרד האוצר הודיע על הכוונה לנתק בעוד פחות מחודש את רשתות 'בני יוסף' ו'החינוך העצמאי' ממערכות המדינה • סמוטריץ' זעם: "אף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו"
חרדים 10
כ"ט אייר התשפ"ד / 06.06.2024 18:10

המשבר ברשתות החינוך החרדיות: החשב הכללי יהלי רוטנברג הודיע היום (חמישי) על ניתוק רשתות ‘בני יוסף’ והחינוך העצמאי’ של ש”ס ויהדות התורה ממערכות המדינה והוצאת חשבי המדינה מהרשתות.

הוצאת החשבים יכולה לערער עוד יותר את המצב הכלכלי של רשתות החינוך.

בתגובה, שר האוצר סמוטריץ’ תקף את החשב הכללי  בחריפות  – ודרש ממנו לחזור בו מהמהלך. במכתב ששלח סמוטריץ’, כתב: “הוצאת החשב מהרשתות, בוודאי ביחס לרשת מעיין החינוך התורני, אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה שתבטל את ההחלטה הקודמת, ואף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו”.

השר הוסיף: “הדעת נותנת כי הוא הדין גם ביחס לרשת החינוך העצמאי הפועלת באופן זה במשך עשרות שנים ומן הסתם גם זה נעשה מכח מדיניות ממשלתית”.

עוד כתב שר האוצר: “גם בהיבטי שוויון לא נראה כי ניתן להוציא את החשב מרשת אחת ולהותירו ברשת השניה. ככל שהנכם מבקשים לשנות את המדיניות הנהוגה אתם מוזמנים לנסות לשכנע אותי בכך, וככל שאשתכנע בכך אביא לממשלה החלטה אחרת”.

בחודש מרץ האחרון הורה משרד האוצר  למשרד החינוך להיערך לניתוק רשתות החינוך של ש”ס ויהדות התורה ממערכות התקצוב של המדינה.

במכתב שנשלח בידי אגף החשב הכללי למנהל התקציבים במשרד החינוך נאמר, כי רשתות החינוך לא פועלות לפי שעה לשיפור הפיקוח הכספי עליהן, זאת חרף פניית משרד האוצר – ולכן יש לפעול לניתוקן ממערכות המדינה עד ל-1 ביולי 2024.

החשב הכללי  הודיע כבר לפני כארבעה חודשים, כי הוא דורש שרשתות החינוך החרדיות יאפשרו למשרד האוצר לפקח באופן אפקטיבי על ההתנהלות הכספים שלהן – ואם לא, הוא יוציא את החשבת שמוצבת מטעמו ברשתות באופן שיחשוף אותן לתביעות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות