חלם: רוצים לגייס חרדים? צה”ל מצמצם דווקא כעת מערך הכשרות

ראש הענף הנוכחי, סא"ל הרב נריה רוזנטל, יסיים את תפקידו באוקטובר ולא ימונה לו מחליף • ההחלטה עלולה לפגוע משמעותית בחיילים שומרי הכשרות • "יד ימין לא יודעת מה עושה שמאל - אחת מבקשת לגייס והשנייה מקצצת את אפשרות הטיפול"
חרדים 10
כ"ט אייר התשפ"ד / 06.06.2024 14:28

רוצים לגייס חרדים? באגף כוח האדם בצה”ל מבצעים מהלך העלול לפגוע באופן מאסיבי בשומרי הכשרות והמסורת בצבא.

מדריך הסיורים החדש של ירושלים – אצלך בכף היד: צא לטייל מהבית

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, לאחרונה הוחלט לבטל את התקן לתפקיד ראש ענף כשרות ברבנות הצבאית. זאת לאחר שבחודש אוקטובר הקרוב צפוי סגן־אלוף הרב נריה רוזנטל, ראש הענף הנוכחי, לסיים את תפקידו, ועל פי התוכנית לא ימונה ראש ענף חדש לתפקיד, וזה יימסר לרב־סרן.

מדובר במהלך תמוה במיוחד, בוודאי לאור הפעילות שהובילו בענף הכשרות בחודשים האחרונים, ושבה התהדרו בצה”ל.

מאז פרוץ המלחמה פעלו בענף כדי להכשיר מתחמי אוכל גדולים למאות אלפי משרתי המילואים שגויסו, רבים מהם שומרי כשרות. כמו כן, בהובלת הרבנות הצבאית ניתן אישור כשרות לאוכל ביתי ולמסעדות שכלל לא היתה להן תעודה קודם לכן.

ההחלטה שהתקבלה, דווקא לאחר הישגים אלו, ולאור ההצהרות הפומביות על  הרצון לגייס אלפי חרדים נוספים לצה”ל, תהליך שיחייב שיפור גם בתחום כשרות – לא ברורה.

גורמים העוסקים בתחום אמרו: “מדובר בפגיעה משמעותית בדרג הניהול בענף. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, אחת מנסה לגייס עוד דתיים וחרדים, במלחמה ובשגרה, והיד השנייה מקצצת עוד באפשרות של הרבנות הצבאית לטפל בהם.

“אפשר להאריך את תפקידו של ראש הענף המכהן, אפשר למנות לו מחליף, אבל לצמצם את התחום משיקולים תקציביים וארגוניים דווקא עכשיו – זו הזיה”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “במסגרת שינויים בכוח אדם, שקשורים למודל הקבע, הוחלט להקפיא את תקן רע”ן כשרות ולמנות קצין מתאים בדרגת רס”ן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות