הגשש זייד נפל כאשר סיכל חדירת מחבלים לעוטף באיזור כרם שלום

רס"ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית, נפל בקרב עם 4 מחבלים שניסו לחדור הבוקר באזור רפיח - וירו לעבר החיילים בירי נשק קל ו-RPG • פעיל ההסברה יוסף חדאד: "היה סמל לשותפות הישראלית, מצטרף לרשימה של גיבורים מהחברה הערבית במלחמה הזו"
חיים טוויל
כ"ט אייר התשפ"ד / 06.06.2024 14:16

רס”ב זייד מזאריב, בן 34, מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית, חיל הגנת הגבולות – נפל בקרב עם מחבלים שניסו לחדור הבוקר (חמישי) לישראל.

מדריך הסיורים החדש של ירושלים – אצלך בכף היד: צא לטייל מהבית

בתקרית חוסלו שלושה מחבלים בירי טנקים וכלי טיס לאחר שזוהו על ידי כוחות שביצעו סריקות במקום.

הלוויתו תיערך היום בשעה 16:00, בבית העלמין בזרזיר.

פעיל ההסברה יוסף חדאד ספד: “זייד שכבר חודשים ארוכים נלחם למען המדינה שלנו הסתער ובחילופי האש נפל. זייד היה סמל לשותפות הישראלית, מצטרף לרשימה של גיבורים מהחברה הערבית במלחמה הזו ולרשימה הארוכה של חללי צה”ל. זייד תודה שנלחמת למעננו והקרבת את חייך עבור עם ישראל כולו”.

המחבלים ניסו לחדור לישראל באזור הגבול ברפיח, מול המרחב שבין כרם שלום לחולית.

תצפיתניות זיהו בשעה 04:20 לפנות בוקר תנועה חשודה בין כרם שלום לחולית – כאשר הגזרה הייתה תחת “נוהל ערפל”. לאחר הזיהוי, כוחות מגדוד הסיור הבדואי הוקפצו למקום ובשעה 05:00 בבוקר, נתקלו בארבעה מחבלים ליד הגדר שירו לעברם ירי נשק קל ו-RPG.

שלושה מחבלים כאמור  נהרגו, ומחבל נוסף נמלט מהזירה.

האירוע התרחש במרחק של 400 מטרים מגדר המערכת בשטח הרצועה. בצה”ל מתחקרים האירוע החמור שמדגיש כי גם לאחר שמונה חודשים מתחילת המלחמה, מחבלים מנסים לפשוט לשטח ישראל.

עם זאת, בצבא טרם יודעים כיצד המחבלים הצליחו להגיע סמוך לגדר.

אמיר מזאריב, שכן וקרוב של זייד, סיפר לחן ביאר בתוכנית בחצי היום ברשת ב’: “מגיל צעיר רצה להתגייס לצה”ל. הוא הצטרף למערך הגששים, והגן בגופו על אחרים”.

אמיר סיפר, כי “מנע מחיילים להיקלע למלכודת. תמיד חתר למגע. הוא דאג תמיד להורים והילדים שלו. אמא שלו הייתה מודאגת מאוד כשהיה מנותק ולא ענה לטלפון”. על הלוחמים הבדואים אמר: “הם תמיד נתנו ותרמו בקו הראשון, על הגבורה שלהם סופר ועוד יסופר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות