דיווח סעודי: חמאס דחה המתווה הישראלי • דיון הקבינט הערב בוטל

גורמים בחמאס טוענים: ההחלטה הגיעה בשל ההבנה שההצעה הישראלית שונה מהותית מזו שהציג ביידן • במזכר הבהרה לארגוני הטרור הפלסטינים שפרסם חמאס נאמר: "ישראל תחדש את המלחמה לאחר שתקבל את החטופים" • בוטל דיון הקבינט מלחמה שהיה אמור להתקיים הערב
חרדים 10
כ"ט אייר התשפ"ד / 06.06.2024 10:15

ערוץ ‘א-שרק’ הסעודי דיווח הבוקר (חמישי) כי ארגון הטרור חמאס דחה את המתווה הישראלי לעסקה לשחרור חטופים, אחרי שהתברר כי היא “שונה מהותית מההצעה שהציג נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן”, כלשונו.

בחמאס טוענים כי מדובר בהצעה “שאינה מבטיחה הפסקת אש קבועה, אלא הפסקת אש זמנית”. עוד נכתב בדיווח, כי בחמאס טוענים שלפי נוסח ההצעה: “הכוחות הישראלים נשארים בשטח רצועת עזה וכשישוחררו החטופים, אז הם יחדשו את המלחמה”.

“כשהנשיא ביידן נשא את ההצהרה, התנועה הודיעה שהיא מברכת על דבריו”, אמרו בחמאס לערוץ הסעודי. “זאת, מכיוון שהם מגלמים את היסודות הדרושים כדי להגיע להסכם שמביא להפסקת אש קבועה, נסיגת הצבא הישראלי מרצועת עזה, הכנסת כמויות גדולות של סיוע, חזרת העקורים, שיקום וחילופי שבויים”.

ארגון הטרור פרסם מזכר הבהרה לארגוני הטרור הפלסטינים שבו נכתב: “לאחר עיון בתוכן המסמך הישראלי, התברר שאין בו את היסודות הנכונים להסכם הנדרש, הוא איננו כולל הפסקה קבועה של האש, אלא הפסקת אש זמנית והוא לא קושר בין שלושת השלבים באופן הדוק, אלא להיפך. הוא הורס את הגשרים שמעבירים בהסכם משלב אחד לשלב אחר, כשהמטרה היא לפגוע באחידות ההסכם בכל שלביו ולצמצם אותו לשלב אחד, בו תיפסק הלחימה באופן זמני וכוחות צה”ל יישארו בשטח רצועת עזה, ובתמורה לכך ישראל תקבל את החלק שבו היא מעוניינת, של החטופים, ולאחר מכן תחדש את מלחמת ההשמדה נגד העם הפלסטיני”.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטלה את הכינוס המתוכנן של קבינט המלחמה וכן של הקבינט המורחב, שתוכננו להתקיים היום בערב.. דיון זה, היה צפוי להיות הדיון האחרון לפני פרישתם של השרים בני גנץ וגדי איזנקוט מהממשלה. שכן, אלו סימנו לפני כשלושה שבועות תאריך יעד לפרישה – 8 ביוני.

קבינט המלחמה החליט אתמול שלא לשגר משלחת לקטר עד שחמאס יחזיר תשובה על ההצעה הישראלית.

העיתון הפרו-קטרי ‘אלערבי אלג’דיד’ דיווח שבקהיר החלו דיונים בין בכירים מצרים ומשלחות של ארגוני הטרור הפלסטינים על היום שאחרי המלחמה בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות