החייל שנפגע מהכטב”ם: סמ”ר מיל’ רפאל קאודרס הי”ד מצור הדסה

סמ"ר רפאל קאודרס הי"ד, בן 39 מצור הדסה, נשוי ואב לארבעה ילדים, פונה לבית חולים במצב אנוש - ושם נקבע מותו • חיילת מילואים עדיין מאושפזת במצב קשה • עוד 8 חיילי צה"ל נפצעו קל בתקרית • מאז פרוץ המלחמה נפלו 25 בגבול הצפון - מהם חמישה רק בחודש האחרון
חיים טוויל
כ"ט אייר התשפ"ד / 06.06.2024 09:10

סמ”ר במיל’ רפאל קאודרס הי”ד, בן 39 מצור הדסה, רכז מסורת ורוח בגדוד 5030, חטיבת אלון (228), נפל בלחימה בצפון.

קאודרס הי”ד, נשוי ואב לארבעה ילדים, נהרג במהלך מתקפת הכטב”מים אתמול על היישוב חורפיש בה נפצעה חיילת צה”ל במילואים באורח קשה ועוד 8 חיילי מילואים נפצעו קל.

הוא פונה לבית חולים במצב אנוש, ושם נקבע מותו.

העיתונאי יניר קוזין ספד: “אין לי מילים, אין לי אוויר, הכי טוב, הכי נעים, כולו טוב ונתינה וחוכמה ועצה ואדיבות. לא מצליח להאמין. מסתכל על התמונה ולא מאמין”.

“אחד האנשים הכי חמודים שהכרתי”, השיב לקוזין העיתונאי ישי שנרב.

‘ישיבת הכותל פרסמה הודעת אבל: משתתפת בצערה הכבד של משפחת קאודרס על נפילתו בקרב של סמ”ר במיל’ רפאל קאודרס הי”ד, בוגר מחזור ל”ז, חתנם של הרב שמעון וחיותה דויטש.

הלוויה תתקיים היום בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר עציון.

הפרשן עמית סגל פרסם “דברים שכתב רפאל יום לפני נפילתו, ביום ירושלים”:

“חזרתי למילואים השבוע. הערב יחול יום ירושלים. מעבר לשחרור ירושלים זה יום שמציין את הנסים הגדולים שהיו במלחמת ששת הימים. ניצחון והצלה ממצב של חשש משואה שניה. אבא שלי שיחיה נהג להביא כיבוד כל שנה בעבודה שלו כדי לציין את היום החשוב.

“כאן בצבא – כלום. אף אחד לא מתייחס. במקרה הטוב הדתיים יגידו פסוקים ויאריכו קצת בתפילה. ארוחת הערב בבסיס האימונים – רגילה לגמרי. המג”ד שדיבר היום על כך שאנחנו ב’מלחמת העצמאות ה-2′ לא הזכיר אפילו במילה את מלחמת ששת הימים. כמוהו גם המח”ט. זה חלק מהיחס שלנו להיסטוריה והכרת הטוב”.

התקרית אירעה אחר הצוהריים, אז שיגר חיזבאללה שני כטב”מים לעבר מגרש כדורגל ביישוב חורפיש שבגליל המערבי. צה”ל מסר לאחר מכן כי לא הופעלה התרעה טרם הפיצוץ.

צה”ל מתחקר מדוע לא הופעלו התרעות בעקבות השיגורים לחורפיש. היישוב נמצא יותר משלושה ק”מ מהגבול ולא פונה מתושבים.

עלי בדר, תושב הכפר ששהה במגרש, סיפר לגלי צה”ל: “לא הייתה שום אזעקה. אנחנו מורגלים למצב הזה אבל הפעם זה היה ממש מפתיע – והיה עוד יותר מלחיץ כי היינו באימון עם ילדים”.

בצה”ל מעריכים כי מדובר במתקפת כטב”מים מדויקת שאחד מהם הצליח להגיע למגרש ולהתפוצץ בו.

מאז פרוץ המלחמה נפלו 25 בגבול הצפון, מהם חמישה רק בחודש האחרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות