פרוש במרכז הרב: ‘לא ראוי שאישים מהדת”ל יטילו דופי בהתנהלות שלנו”

שר ירושלים ומסורת ישראל נאם בעצרת 'יום ירושלים' ב'מרכז הרב': "אני לא מתכחש למורכבויות ביננו, לפערי הגישות, אבל את זה אנחנו צריכים לפתור ביננו. בשני הצדדים ישנם אישי ציבור בעלי קומה מספקת, שיכולים להתכנס בחדר, ולהגיע לפתרון ראוי ששומר על עולם התורה והישיבות"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשפ"ד / 05.06.2024 23:13

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, נשא הערב (רביעי) נאום מיוחד בעצרת המרכזית לציון ‘יום ירושלים’ בישיבת מרכז הרב – והתייחס למתקפות של אישי ציבור מהציונות הדתית על חוק הגיוס של בני הישיבות.

“זה לא סוד שאנחנו לא באים מאותו בית מדרש”, אמר פרוש. “אנחנו מעריכים מאוד אחד את השני, יש גם דברים בבית המדרש פה שראויים להערצה ממש, ואני מקווה שגם אתם רואים בבית המדרש שלנו דברים שראויים להערכה. כמאמר חז”ל, נהרא נהרא ופשטיה”.

השר פרוש הוסיף: “יש תקופות שבהם אנחנו צריכים להתאחד יחד. תקופות בהם כלל עולם הישיבות צריך לדעת ולהבין שרק אם הוא ישלב ידיים יחד, למרות המורכבויות ולמרות ההבדלים, כוחו יישמר ואף יתחזק בעם ישראל.

“אני לא חושב שתמצאו בהיסטוריה הציבורית הלא קצרה שלי התבטאויות חלילה נגד ישיבות הסדר, אני חושב שהעבר שלי מלמד שמאז ומתמיד דגלתי בשיתוף פעולה ובקשר בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי, ובתפקידי השונים גם עסקתי בכך רבות.

“כעת, אני פונה אליכם בני הציונות הדתית בפרט ועולם הישיבות הדתי בפרט – זהו הזמן שלנו להתאחד, לפעול יחד, בשותפות, למען חיזוק עולם התורה והישיבות.

“אני לא מתכחש למורכבויות ביננו, לפערי הגישות, אבל את זה אנחנו צריכים לפתור ביננו. בשני הצדדים ישנם אישי ציבור בעלי קומה מספקת, שיכולים להתכנס בחדר, ולהגיע לפתרון ראוי ומכבד ששומר על עולם התורה והישיבות.

“אבל, אין זה ראוי שאישים מהציונות הדתית יטילו דופי בסדר התנהלותנו, ואופן הרציפות של לימוד תורה אצלנו לאורך שנים רבות”.

השר פרוש הדגיש: “אני רוצה לשלוח מכאן חיזוק לתלמידי מרכז הרב בפרט ולכלל החיילים שנלחמים בימים אלו בקרב מול המרצחים השפלים, להתפלל יחד עמכם שהם יזכו להכניע את האויב האכזר ולהביא במהרה את החטופים הביתה בשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות