בן גביר: התפללו חופשי בהר הבית • סמוטריץ’: נתניהו, צא למלחמה!

אריה ריבקינד
|
כ"ט אייר התשפ"ד / 05.06.2024 22:32
סמוטריץ בכותל: “ראש הממשלה, קבל כוח מהרבבות כאן ותן את הפקודה לניצחון, תכניע, תשמיד!” • בן גביר בשער שכם: את החמאס וחיזבאללה צריך לנצח במלחמה, רק במלחמה! יהודים עלו להר הבית והתפללו בחופשיות” • לשכת נתניהו: “הסטטוס קוו בהר הבית לא השתנה ולא ישתנה”

בירושלים התקיים היום (רביעי) מצעד הדגלים – האירוע המרכזי של חגיגות איחודה של הבירה – בהשתתפות רבבות.

המצעד עבר ממרכז ירושלים דרך שערי העיר העתיקה ובהם גם שער שכם לכותל המערבי.

השר בצלאל סמוטריץ’ קרא בעצרת של המצעד ברחבת הכותל לצאת למלחמה בכל הכוח בלבנון. “מכאן בירושלים, ברחבת הכותל המערבי, במקום שהכל מתחיל ובזמן המיוחד הזה: אדוני ראש הממשלה קבל כח מהרבבות שנמצאים כאן ותן את הפקודה. צא למלחמה בחיזבאללה, תכניע, תשמיד, תעביר את רצועת הביטחון מהגליל אל דרום לבנון. תן ללוחמים הגיבורים שלנו לנצח, להחזיר לנו את הכבוד הלאומי, את הגאווה הלאומית ואת הביטחון ולאפשר לתושבים הגיבורים לחזור הביתה בביטחה לבנות את חבלי הארץ בדרום ובצפון פי שלושה, ארבעה וחמישה, כי זה הניצחון האמיתי.

“אדוני ראש הממשלה, עם ישראל מאחוריך. המפלצות של חמאס שיצאו לטבח בשמחת תורה הגדירו את זה תופן אל אקצא. הם יודעים מצוין שמכאן, מהמקום הזה, הכל מתחיל! שהקשר החי העוצמתי והעמוק של עם ישראל לארץ ישראל מתחיל מכאן מירושלים מהר הבית מההיסטוריה מההבטחה האלוקית מהתנ”ך.

“גם אנחנו מבינים את זה ושואבים מכאן אמונה, נחישות ועוצמה ומכאן מחזקים את לוחמי צה”ל. נרדוף אויבנו ומשמידים ולא נשוב עד כלותם”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, השתתף בצעדה ואמר: “עם ישראל חי. ביום השמח הזה ומצד שני המורכב הזה. אנחנו מעבירים מכאן מסר לחמאס. ירושלים שלנו. שער שכם שלנו. הר הבית שלנו. ובעזרת השם הניצחון המלא שלנו.

“אנחנו קוראים לראש הממשלה תהיה חזק. אנחנו לא נכנעים. אנחנו לא מוותרים. אנחנו לא עוצרים. אנחנו מנצחים. יום ירושלים שמח. עם ישראל חי”.

מאוחר יותר שב השר שוב אל שער שכם ואמר: “סיימתי עכשיו הערכת מצב במגרש הרוסים, וחזרתי לכאן בשביל דבר אחד – להעביר מסר לחמאס ולכל בית בעזה ובצפון – יש תמונות של הר הבית ויש תמונות של ירושלים, ואנחנו אומרים להם ירושלים שלנו. שער שכם שלנו. הר הבית שלנו.

“היום, כפי המדיניות שלי נכנסו לעיר העתיקה יהודים בתנועה חופשית. ובהר הבית התפללו יהודים בצורה חופשית. אנחנו אומרים בצורה הכי פשוטה, זה שלנו.

“אני מתפלל על הפצועים, ומתפלל שיחזרו החטופים. ואת החמאס וחיזבאללה צריך לנצח במלחמה, רק במלחמה!”

האמירה של השר כי “יהודים התפללו בחופשיות בהר הבית” – היא בניגוד לסטטוס-קוו, שמאפשר כניסה של יהודים לשטח הר הבית אך אוסר להתפלל בשטח ההר.

לשכת ראש הממשלה התייחסה להודעה של השר בן גביר, וכתבה: “הסטטוס קוו בהר הבית לא השתנה ולא ישתנה”.