פצועים מפגיעה ישירה של כטב”ם ביישוב חורפיש: אחד במצב אנוש

פגיעה ישירה במתחם שבו פעל בעבר מגרש כדורגל ביישוב שבגליל המערבי • לפני הפגיעה לא הופעלה במקום אזעקה ולא בוצע ניסיון יירוט • היישוב ממוקם יותר מ-3 ק"מ מהגבול ואינה מפונה מתושבים
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 18:53

כטב”ם נפץ ששיגר חיזבאללה התפוצץ הערב (רביעי) במתחם שבו פעל בעבר מגרש כדורגל ביישוב חורפיש שבגליל המערבי.

לפני הפגיעה לא הופעלה במקום אזעקה ולא בוצע ניסיון יירוט.

כוחות ההצלה מסרו כי אדם אחד נפצע באורח אנוש ועוד מספר פצועים נפגעו באורח בינוני.

הפצועים טופלו בזירת התפוצצות הכטב”ם ופונו לבתי חולים בסיוע כוחות רפואה ומסוקים של צה”ל.

חמישה פצועים ממתקפת כטב”מים של חיזבאללה בחורפיש הגיעו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. אחד מהם במצב אנוש, שניים נוספים במצב בינוני והשניים הנותרים במצב קל. לבית החולים זיו בצפת הגיעו עוד שני פצועים שמצבם מוגדר קל.

המרכז הרפואי זיו: סמוך לשעה 18:45 הובאו שני פצועים קל, כתוצאה מהמטח על חורפיש. שני הפצועים – חיילי מילואים עם פגיעות בגפיים התחתונות, בהכרה ובמצב יציב. המשפחות מעודכנות.

סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד”ר צבי שלג: “למרכז הרפואי הגיעו תשעה נפגעי רסיסים והדף. אחת מהם, המוגדרת במצב בינוני עד קשה, הוכנסה לחדר ניתוח. מצבה יציב ולא נשקפת סכנה לחייה. שמונה נפגעים נוספים, במצב בינוני וקל, מקבלים טיפול, ולהערכתי ישוחררו בהקדם”.

עלי בדר, תושב הכפר ששהה במגרש, סיפר לגלי צה”ל: “לא הייתה שום אזעקה. אנחנו מורגלים למצב הזה אבל הפעם זה היה ממש מפתיע – והיה עוד יותר מלחיץ כי היינו באימון עם ילדים”.

 

ראש המועצה המקומית חורפיש, אנואר עמאר, הגיב: “זה אירוע קשה וכואב. זו המציאות שלנו. אנחנו ממתינים שהממשלה תחליט מה לעשות, הגיע הזמן לעשות לזה סוף. הממשלה לא יודעת לקבל החלטה. אנחנו מגן הצפון, שומרים על המדינה פה, והם לא מבקרים אותנו. לאף אחד לא אכפת מאיתנו”.

דובר צה”ל מסר: לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון שנפלו במרחב חורפיש. לא הופעלו התרעות. האירוע מתוחקר.

בצה”ל מעריכים כי מדובר במתקפת כטב”מים מדויקת שאחד מהם הצליח להגיע למגרש ולהתפוצץ בו.

צה”ל יתחקר מדוע לא הופעלו התרעות כתוצאה מהשיגורים לחורפיש, שנמצאת יותר מ-3 ק”מ מהגבול ואינה מפונה מתושבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות