“לא חולה בסרטן הלבלב”: נתניהו בתביעת לשון הרע נגד עיתונאים

ראש הממשלה הגיש תביעה נגד העיתונאים בן כספית ואורי משגב ונגד הפעיל גונן בן יצחק • טוען, בין היתר, כי הפרסום לפיו חלה בסרטן הלבלב הינו שקר • לדבריו, השלושה פעלו בדרך שאינה "דרך לביקורת ציבורית או הבעת דעה" • דורש פיצוי בגובה חצי מיליון שקלים
יוני גרין
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 16:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) תביעת לשון הרע נגד העיתונאים בן כספית ואורי משגב, והפעיל הפוליטי עו”ד גונן בן יצחק.

בכתב התביעה מכחיש נתניהו – שמיוצג על ידי עו”ד אוריאל ניזרי –  באופן רשמי את השמעות שהופצו ברשתות החברתיות על כך שהוא סובל מסרטן הלבלב.

“במהלך השבועות האחרונים וביתר שאת בימים האחרונים, החלו הנתבעים להפיץ מידע שקרי ומרושע נגד ראש הממשלה, אשר עניינו הצגת מצגי שווא בדבר מצבו הבריאותי”, נכתב בכתב התביעה.

נתניהו מאשים כי הפצת השמועות נעשתה “תוך הפצת שקרים זדוניים, מרושעים וחמורים ביותר, אשר כוללים קביעות עובדתיות כגון: רה”מ חולה בסרטן הלבלב, אינו כשיר ועוד. דברים שהינם שקר וכזב. רה”מ הינו אדם בריא לחלוטין לגילו. הפרסומים הזדוניים והבזויים שפורסמו על ידי הנתבעים הינם שקר מוחלט”.

נגד בן יצחק הוגשה התביעה לאחר שפרסם ברשת הטוויטר ציוץ לפני מספר שבועות: “בזמן האחרון נפוצו שמועות על מצב בריאותך. בעקבות ביקורך אמש בבית החולים הדסה עין כרם, הועבר לי מידע לפיו טופלת בשל מחלת סרטן הלבלב בה לקית”.

נגד אורי משגב הוגשה התביעה בגין מספר פרסומים נגד נתניהו. בין היתר פרסם משגב על ביקורים של נתניהו בבתי חולים. “הנתבע איננו בוחל באמצעים בעוד מטרתו הינה אף, להכפיש, להשפיל, לפגוע ולבזות את ראש הממשלה וכל זאת מתוך כוונה לפגוע ומתוך מה שנעשה, באופן השפל ביותר, העוסק לכאורה בבריאותו של ראש הממשלה”.

נגד בן כספית הוגשה התביעה בשל “כתבה בעיתון מעריב, במסגרתה בדה מליבו סיפור שלא היה ולא נברא, במטרה להפיץ שנאה ודברי לשון הרע, כל זאת מתוך כוונה לפגוע”.

מדובר בפרסום של כספית על מפגש, לכאורה, בין נתניהו למפקדו האלוף במילואים עמירם לוין. כספית פרסם את תוכן המפגש – שכלל לא התקיים, לדברי נתניהו: “על פי עדויות, הוא היה מזועזע. הוא אמר שבעקבות מה ששמע וראה בלשכה, נתניהו לא כשיר ואף מסוכן למדינה. הזעזוע של לוין, על פי התיאוריה הזו, היה מחוסר היכולת של נתניהו לפעול. מהיותו משותק ובן ערובה של גורמים חיצוניים”.

לטענת נתניהו בכתב התביעה, “כלל לא התקיימה פגישה כלשהי בין עמירם לוין, לבין ראש הממשלה, אשר על כן בוודאי שגם מר עמירם לוין לא יצא מהפגישה מזועזע עד עמקי נשמתו”.

נתניהו מבהיר כי “הפרסומים אינם קשורים בשום צורה ודרך לביקורת ציבורית או הבעת דעה, אלא הינם שקרים זדוניים אשר נועדו לחבל ואף החלו לקבל הד ציבורי משל היו אמת ובחלק מהמקרים לכל הפחות העלו שאלות האם אמת בפרסום. בעוד לא ניתן בנסיבות שלא להגיש את כתב התביעה לאור חומרת הפרסומים והשפעתם כעת. לאור זאת, נולד הצורך הממשי להגיש את כתב התביעה כעת ובהקדם”.

נתניהו הגיש את תביעתו לבית המשפט השלום ברמלה, והוא מבקש מהשלושה פיצוי בגובה חצי מיליון שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות