בן גביר: לא נצביע עם הקואליציה עד לחשיפת עסקת החטופים

השר לביטחון לאומי דרש מראש הממשלה להציג בפניו את מתווה העסקה - ומשלא נענה, הודיעה מפלגתו: "נצביע לפני צו מצפונינו, לא נהיה מחויבים לעמדת הקואליציה" • העוקץ: ההודעה פורסמה לאחר שהסתיימו ההצבעות במליאה - וגם בשבוע הבא לא יתקיימו בגלל חג השבועות
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 14:38

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (רביעי) כי מפלגת ‘עוצמה יהודית’ לא תצביע בהצבעות במליאה עם הקואליציה – עד לחשיפת טיוטת עסקת החטופים.

בהודעת הסיעה נאמר:

“לאור העובדה שראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס הכוללת סעיף של סיום המלחמה, עוצמה יהודית תצביע לפי צו מצפונה ולא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת, עד שראש הממשלה יפסיק להסתיר את טיוטת ההסכם”.

יצוין, כי הודעת עוצמה יהודית מגיעה לאחר שהסתיימו ההצבעות בכנסת לשבוע זה ובשבוע הבא, בשל חג השבועות, ולא צפויות חקיקות במשכן.

בישיבת סיעת עוצמה יהודית בכנסת ביום שני, דרש בן גביר מנתניהו לחשוף את פרטי העסקה ותקף: “אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס – מדוע אתה מסרב להציג לי אותה?.

“הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית – שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה”.

בן גביר הבהיר: “לכן אני חוזר על דבריי ואומר לראש הממשלה, אם תחתום על עסקה מופקרת שתביא לסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות