“עפתי מבעיטה 3 מטר”: צבי סוכות סיפר על המכות שחטף משוטרים

חבר הכנסת מהציונות הדתית סיפר בדיון מיוחד בוועדה לביטחון לאומי על האלימות המשטרתית בהילולת רשב"י במירון - על המכות שספג משוטרים, כשיהיה בן 13 והסתובב בשכונה חרדית: "עד עכשיו מרגיש את ההשפלה, זה אירוע שראיתי בעיניים שלו את השנאה"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 12:42

ח”כ צבי סוכות מהציונות הדתית סיפר אתמול, בדיון מיוחד בוועדה לביטחון לאומי על האלימות המשטרתית בהילולת רשב”י במירון – על המכות שספג משוטרים בגיל צעיר.

היום זה קורה: האם אתה תזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

ח”כ סוכות דרש מהמשטרה לערוך לשוטרים היכרות עם הציבור החרדי, כמו גם שאר האוכלוסיות שאיתן הם מתעסקים.

ח”כ סוכות: “אין ויכוח שרובם המוחלט של שוטרי ישראל הם אנשים שבאים לקראת תמיד, וגם סופגים לא מעט באירועי הפרות סדר. רובם המוחלט מתנהגים בצורה מופתית. אבל השוליים זאת תופעה מחרידה.

“אני רוצה לשתף אתכם במשהו שקרה לי ברמה האישית. כשהייתי ילד בן 13, הסתובבתי בשכונה חרדית כי הגעתי לאירוע משפחתי. הייתה שם בדיוק באותה תקופה הפגנה על מצעד הגאווה. ואני הלכתי שם, ילד בן 13, אפילו לא בהפגנה, שתי רחובות ליד ההפגנה. ואני הולך לתומי ופתאום מגיעה קבוצת שוטרי יס”מ, ובא שוטר ופשוט נותן לי בעיטה שמעיפה אותי שלושה מטרים על הכביש.

“אני עד עכשיו מרגיש את ההשפלה”, אמר. “זה אירוע שראיתי בעיניים שלו את השנאה. הוא לא ידע מי אני, הוא לא ידע אם אני קשור ומה אני קשור, מבחינתו ילד בשכונה חרדית זה ילד שראוי לתת לו בעיטה. לצערי, מאז שאני בן 13 ועד הסרטון שראינו בשבוע שעבר, התופעה הזאת עדיין קיימת. בסוף, יש אנשים שיש להם שנאה בלב לציבורים מסוימים”.

ח”כ סוכות סיפר על מקרה נוסף בו חווה אלימות מצד שוטרים. “פעם אחת הסתובבתי ביישוב יצהר, היישוב שלי, בשעת לילה. הגיעו שוטרים שכנראה חשבו שהייתי מעורב במשהו, הביאו לי מכות, אחרי דקה הבינו שאני לא קשור. אבל למה?”

ח”כ סוכות הציע פתרון: “אני חושב שהדבר שאפשר וצריך לקדם זה לעשות, לפחות לאלו שבקו המגע, איזושהי היכרות מינימלית עם הציבור שאיתו הם מתמודדים. אני לא יכול לדמיין שעוד פעם אדם יחווה את מה שאני חוויתי בגיל 13. הדבר הזה בעיניי הוא דבר שחייב לקרות. אני חושב שיש הרבה רצון טוב במשטרה, אבל כשתופעה כזאת קיימת חייבים לתת על זה את הדעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות