מלחמה בצפון? הממשלה מגדילה את מגוייסי המילואים ל-350 אלף

הצבא ביקש להגדיל את המכסה: הממשלה מאשרת את הגדלת מספר מגוייסי המילואים ב-50 אלף - מ-300 אלף מגוייסי מילואים ל-350 אלף • הצו לגיוס המילואים בתוקף עד ה-24 באוגוסט • צה"ל: ההחלטה לא קשורה לגבול צפון, נובעת מהפעילות ברפיח, שגבתה יותר כוח אדם ממה שתוכנן
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 12:21

הממשלה מאשרת היום (רביעי) לצה”ל להגדיל את  מכסת חיילי המילואים ל-350 אלף.

היום זה קורה: האם אתה תזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

עד כה המכסה עמדה על 300 אלף בלבד, אך הצבא ביקש להגדיל את המכסה לאחר שמוצתה וברקע האפשרות לפעולה רחבה בצפון.

הצו לגיוס המילואים יישאר בתוקף עד ה-24 באוגוסט.

מצה”ל נמסר, כי הגדלת מכסת המילואים לא קשורה לגבול צפון וכי ההחלטה על הגדלת המכסה ב-50 אלף נבעה בשל הפעילות ברפיח, שגבתה יותר כוח אדם ממה שתוכנן.

ההחלטה מגיעה גם ברקע המתיחות בגבול הצפון אחרי שהשבוע גדל טווח הירי לעבר יישובי הצפון, וכתוצאה משיגורים פרצו שריפות ענק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר מוקדם יותר בקרית שמונה,  קיבל סקירה ממפקד חטיבה 769 אל”ם אברהם מרציאנו וממפקד מכלול עורף פצ”ן, תא”ל (מיל׳) אלון פרידמן על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות להגנה יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון כנגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.

לאחר מכן ביקר נתניהו בנקודת תצפית בעיר ואמר: “מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’  נשאל היום בראיון ברשת ב’  האם צה”ל הוא שמונע מלחמה בלבנון –  והשיב: “צריך לשאול שאלות קשות את צה”ל ולאתגר אותו, לא להשאיר צ’ק פתוח למפקדים שאומרים לנו שהם מוכנים למערכת רב זירתית – וברגע האמת מתקפלים.

“הביקורת שלי על הצפון הופנתה לראשי מערכת הביטחון שמהססים לצאת לפעולה רחבה בצפון כבר חודשים”. הוא הוסיף והאשים: “הצבא אומר שהוא נערך שנים וברגע האמת לא יודע לספק את הסחורה”.

סמוטריץ’ הדגיש: “צריך לצאת לכיבוש קרקעי בלבנון, להקים שם רצועת ביטחון. אנחנו נפרק חצי מלבנון ותשתיותיה”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי ביקר אתמול במחנה ‘גיבור’ בגבול הצפון ובתום הסיור אמר כי בקרוב תידרש מערכת הביטחון להכרעה לגבי הזירה הצפונית. “אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה”ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו.

“אנחנו שמונה חודשים תוקפים כאן וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה, הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים עד רמה של תרגיל מטכ”לי – למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות