מפקד משמרות המהפכה: ננקום על החיסול של היועץ הצבאי בסוריה

כ-10 רקטות שוגרו הלילה לעבר מלכיה שבגליל העליון • בית הנבחרים בארה"ב אישר הצעת חוק להטלת סנקציות על בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג • בלבנון: ירי מחוץ לשגרירות ארה"ב בביירות • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 11:32
היום ה-243 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

היום זה קורה: האם אתה תזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

12:20 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה באזור מטולה

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין שהופעלה בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה באזור מטולה שחצתה מלבנון. זמן קצר לאחר מכן, הופעלה התרעה נוספת בצפון הארץ, במהלכה שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון.  האירוע הסתיים.

11:00 – אוגדה 98 החלה בפעילות אוגדתית במרחבים מזרח אל בוריג׳ ומזרח דיר אל בלאח

במהלך היממה האחרונה, לוחמי אוגדה 98 החלו בפעילות ממוקדת במרחבים מזרח אל בוריג’ ומזרח דיר אל בלח, בעל ובתת הקרקע במקביל. הפעילות החלה על בסיס מידע מודעיני של אמ”ן ושב”כ המעיד על הימצאות מחבלים ותשתית טרור על ותת קרקעיות במרחב.

הפעילות נפתחה במטסי תקיפות של חיל האוויר בשיתוף כוחות האוגדה, במהלכן הותקפו מטרות טרור בהן מתחמים צבאיים, מחסני אמל״ח, תשתיות תת קרקעיות ועוד. במהלך התקיפות, חוסלו מספר מחבלי  חמאס.

במקביל לתקיפות האוויריות, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 החלו בהתקפה ממוקדת באור יום על מרחב אל בוריג׳, לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר פתחו בהתקפה במזרח דיר אל בלאח. בצוותי הקרב של האוגדה פועלים כוחות כפיר, שריון והנדסה מחטיבה 7 וגבעתי, כלל הכוחות פועלים יחד בפיקוד האוגדה, במאמץ מקביל ומתואם להשמדת תשתיות טרור שממוקמות מספר קילומטרים מהגבול.

צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162 ממשיכה בלחימה ממוקדת ועל בסיס מידע מודיעיני במרחב רפיח. הכוחות איתרו אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים חמושים שפעלו בסמוך אליהם במרחב והיוו איום. כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה. באחת מהפעילויות, מטוס קרב שהכוון על ידי כוחות האוגדה חיסל פעיל צליפה אשר זוהה פועל סמוך לכוחות במרחב.

בפעילות נוספת, הכוחות זיהו חוליית מחבלים במרחב, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החולייה.

10:52 – אזעקות וחשד לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והסביבה

צה”ל – “מדובר בהתרעת שווא”.

10:35 – מפקד משמרות-המהפכה של איראן הבטיח לנקום על חיסול היועץ הצבאי בסוריה

חוסיין סלאמי מאיים בתגובה איראנית על הריגתו של היועץ האיראני כתוצאה מהתקיפה הישראלית בסוריה לפני כיומיים: “הציוניים ישלמו מחיר על שפיכת הדמים של החפים מפשע, עליהם לצפות לתגובה”

10:20 – צבא לבנון הודיע: התבצע ירי על השגרירות האמריקנית באזור עווכר

צבא לבנון הודיע כי התבצע ירי על השגרירות האמריקנית באזור עווכר, על ידי אדם בעל אזרחות סורית. חיילים שפזורים באזור גילו את מקור הירי וגרמו לפציעה של היורה, הוא נעצר והחקירה נמשכת לבירור נסיבות האירוע.

מקור ביטחוני בכיר מסר לערוץ אל-חדת’ שלאדם שירה על השגרירות האמריקנית באזור הר הלבנון יש קעקוע של דאעש על גופו.

08:05 –  בחמישה מרחבים שונים: צה”ל תקף יעדי טרור של חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני משגרים של חיזבאללה במרחבים זבקין ועייתא א-שעב. במקביל, הותקפו שלושה מבנים צבאיים של הארגון במרחבים אל עדייסא, בליידא ומרכבא.

06:40 – ארצות הברית: בית הנבחרים אישר הצעת חוק המטילה עיצומים על בית הדין הפלילי הבין לאומי

בית הנבחרים בארה”ב אישר הלילה הצעת חוק להטלת סנקציות על בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג בעקבות הכוונה להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט. 247 מחוקקים הצביעו בעד, כולל 42 דמוקרטים, ו-155 הצביעו נגד. ממשל ביידן אמר שהוא מתנגד להצעה וכי “יש דרכים טובות יותר להגן על ישראל”, אך לא איים להטיל וטו על החוק.

06:25 – 9 לוחמים נפצעו, בהם שניים באורח קשה, מפיצוץ אמצעי לחימה בבסיס צאלים

תשעה לוחמים נפצעו, בהם שניים באורח קשה, שניים בינוני וחמישה קל בפיצוץ אמצעי לחימה שאירע אתמול, בבסיס צה”ל בדרום הארץ.
מצה”ל נמסר כי האירוע מתוחקר והלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

04:05 – כ-10 רקטות נורו הלילה מלבנון לאזור מלכיה שבגליל העליון

לא היו נפגעים בגוף

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות