“צעד מקומם ומחפיר” • המדינה: ישופרו תנאי מחבלי הנוח’בה בכלא

בתגובת המדינה לעתירות שהוגשו לבג"ץ על תנאי הכליאה של המחבלים נכתב: "צה"ל פועל כל העת לשיפור תנאי הכליאה, העברתם של 500 הכלואים צפויה להביא לשיפור נוסף ומשמעותי" • ח"כ לימור סון הר מלך: "השר גלנט חייב להתעשת ולזכור את מי שהוא אמור לשרת"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 11:00

המדינה הודיעה הבוקר (רביעי) לבג”ץ כי תנאי המעצר של מחבלי הנוח’בה מחמאס במתקן הכליאה שדה תימן ישופרו בטווח הזמן המיידי.

היום זה קורה: האם אתה תזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

בתשובת המדינה לבג”ץ, שדן הבוקר בעתירת האגודה לזכויות האזרח על תנאי כליאת המחבלים, נמסר כי הפעילות במתקן הכליאה תצומצם, כך שכמות העצורים בו תוגבל ל-200, במקום כ-700 מחבלים עצורים כיום.

המדינה עדכנה כי בעשרה ימים הקרובים יועברו 500 כלואים משדה תימן למתקנים קיימים במחנה עופר ובמחנה קציעות.

“צה”ל פועל כל העת לשיפור תנאי הכליאה”, נכתב בתגובת המדינה. “העברתם של 500 הכלואים צפויה להביא לשיפור נוסף ומשמעותי”.

כ-100 קורבנות השבעה באוקטובר וארגון ‘שורת הדין’ הצטרפו כמשיבים לדיון בבג”ץ וביקשו לדחות על הסף את עתירת ארגוני השמאל, בטענה כי היא מבוססת על דו״ח של אונר״א אשר הוכח כבר כיצד חמאס חדר לתוכו.

כמו כן, טענו כי לקורבנות הטבח מגיעה הזכות למיצוי הדין עם המחבלים הכלואים במתקן, וכי שחרורם של המחבלים יפגע אנושות בזכות זו. המבקשים מציינים כי הם ‘נפגעי עבירה’ לפי הדין בישראל וזכאים למלוא הזכויות על פי דין, וכי כל החלטה של בג”ץ בעניין המתקן צריכה לקחת בחשבון את הפגיעה בהם.

בין המשפחות נמנים איילת חכים, שבן משפחתה אוהד בן נעים עודנו חטוף בעזה, בני משפחות של נרצחים רבים ביישובי העוטף, ניצולי מסיבת הנובה ובני משפחות של נרצחים בה, בני משפחתו של ד”ר דניאל לוי לודמיר שנרצח במרפאת קיבוץ בארי בזמן שהעניק טיפול רפואי ורבים נוספים.

עו”ד ניצנה דרשן לייטנר, נשיאת ארגון ‘שורת הדין’: “לא יעלה על הדעת שבעוד כוחות צה”ל מתמרנים בגבורה בעזה, יש מי שפועל לשחרר את המרצחים והאנסים השפלים מהכלא הישראלי. אנו לא ניתן יד לכך ולא נאפשר להפוך את מתקן שדה תימן לבית נופש למחבלים. המחבלים השפלים המוחזקים במתקן, שרצחו אנסו והתעללו בילדים, נשים וזקנים – צריכים לעמוד לדין ללא דיחוי. זו הדרך היחידה והנכונה לפתור את מצוקת הכליאה במתקן”.

ח”כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית הגיבה על הודעת שר הביטחון יואב גלנט לבג”ץ: “שיפור תנאי הכליאה של מחבלי הנוח’בה בשדה תימן הוא צעד מקומם ומחפיר, הפוגע בזיכרון ובכבוד הקורבנות שנפלו עקב מעשיהם הנפשעים והחטופים שעדיין בשבי חמאס. החלטה זו מעידה על סדר עדיפויות מעוות ובלתי נסבל”.

היא הוסיפה: “ההחלטה לצמצם את מספר המחבלים בשדה תימן ולהעבירם לכלא קציעות וכלא עופר אינה מתקבלת על הדעת. במקום להחמיר את התנאים לכלואים, המדינה נוקטת בצעדים ההופכים את חייהם לקלים יותר ומקלה עליהם לשהות בבתי הכלא”.

הח”כית תקפה: “השר גלנט חייב להתעשת ולזכור את מי שהוא אמור לשרת ולהגן עליהם. כל החלטה אחרת היא בגידה באמון הציבור ובערכים שעליהם קמה המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות