חמאס הרג כלב של ‘עוקץ’, ומלכד אותו במטענים: איך פעלו הלוחמים?

מחבלי חמאס הרגו כלב של יחידת עוקץ, שנשלח לאתר אותם, והטמינו בגופה מטעני חבלה כדי לפגוע בלוחמים שיבואו לאסוף אותו • ערנות ותושיית הכוח מנעו אסון
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 10:08

לוחמי סיירת הצנחנים, שפשטו לפני כשבועיים על מחנה הפליטים ג’באליה, שלחו כלב תקיפה מיחידת עוקץ לתוך מבנה שבו הסתתרו לפי החשד מחבלים.

היום זה קורה: האם אתה תזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

על פי דיווח של יואב זיתון ב-ynet, לאחר שעבר זמן והכלב לא יצא בחזרה אל הלוחמים ולא נשמעו קולות של מאבק או נביחות, החליטו הלוחמים לסגור על הבית כדי לבחון את האירוע החריג.

הכוח שלח רחפן זעיר לתוך המבנה כדי לסרוק ולחפש את הכלב. בתום דקות ארוכות איתר הרחפן את הכלב מוטל בסמטה ליד המבנה ולא היה ברור אם הוא בחיים.

הלוחמים התקרבו למקום תוך כדי חיפויים כדי לאסוף את הכלב, אך הופתעו לגלות כי הוא שוב נעלם. הרחפן נשלח שוב למבנה סמוך, שם הוא איתר את הכלב מוטל על הרצפה.

חשדם של הלוחמים התעורר ועלה חשש כי המחבלים הרגו אותו באופן חשאי ושקט, והטמינו מטעני חבלה מתחת לגופתו כדי לפגוע בכוח צה”ל שיגיע לאסוף את הגופה.

הכוח מהצנחנים לא נפל למלכודת, והצליח לזהות את החיווטים שיצאו מגופתו של הכלב, שכמעט הפך לפגר תופת.

הזירה נוטרלה ממטעניה בבטחה, וגופתו של הכלב פונתה אחר כבוד לקבורה בבית העלמין של כלבי עוקץ במתקם אדם הסמוך למודיעין.

כ-30 כלבים נהרגו מפתיחת מלחמת חרבות ברזל.

לפי הדיווח, ביחידה כבר רכשו בחודשים האחרונים עשרות כלבים חדשים מחו”ל למשימות שונות. היחידה תוכפל ואף תגדל כמעט פי שלושה במשך חמש שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות